رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه ۱۰۰ دستگاه دیالیز در مجموع بیمارستان‌های استان وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل کمبود تخت دیالیز نداریم، اما به سختی بیماران را پوشش می‌دهیم.
کد خبر: ۷۶۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 21 July 2019
ابوالفتح میرزایی گفت: گرانی دارو یک مشکل جدی برای بیماران پیوند کلیه است.

به گزارش تسنیم، میرزایی اظهار داشت: بیماران کلیوی پس از انجام پیوند به شدت وابسته به دریافت دارو هستند تا جایی که هرگونه تاخیر در دریافت دارو سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این بیماران با کمبود و یا نبود دارو مواجه نیستند، اما هزینه سنگین خرید دارو‌های بیماران پیوند کلیه به عنوان یک رنج دائمی با آن‌ها همراه است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه ۱۵۰۰ بیمار دیالیزی و نیازمند پیوند در سیستم انجمن ثبت شده اند، ابراز کرد: درصد زیادی از بیماران توانایی مالی ضعیفی دارند و برای دریافت دارو و خدمات درمانی نیازمند کمک خیران هستند.

میرزایی از افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه دارو‌های بیماران کلیوی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بیماران با مراجعه به معاونت غذا و دارو می‌توانند از تخفیفات دارویی بهره‌مند شوند، اما میزان آن بسیار ناچیز بوده و دردی از بیماران دوا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پرونده ۵۰ بیمار کلیوی برای انجام پیوند تکمیل شده، ابراز کرد: میانگین سنی این بیماران بین ۲۰ تا ۵۵ سال است. در صورتیکه کلیه اهدایی با شرایط بیمار هماهنگ باشد این پیوند در بیمارستان مورد نظر بیمار انجام می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه بر اساس استاندارد بیماران باید در شیفت روز دیالیز شوند، ابراز کرد:، اما بخاطر کمبود دستگاه بیماران روزانه در سه شیفت صبح، عصر و شب دیالیز می‌شوند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو از نبود بخش دیالیز در شهرستان‎های بهار و فامنین خبر داد و گفت: متاسفانه این بیماران برای هر نوبت دیالیز مجبورند به بیمارستان‌های شهر همدان بیایند.

میرزایی با بیان اینکه به کمک خیران سلامت و کمک‌های مردمی میتوانیم بخشی از هزینه‌های انجام آزمایشات، سونوگرافی، خدمات پزشکی و دارویی بیماران بی بضاعت کلیوی را تامین کنیم، تصریح کرد: مردم می‌توانند در راستای کمک به این بیماران بی بضاعت مبالغ در حد وسع خود را به شماره حساب ۰۲۰۳۷۵۹۱۹۰۰۰۸ نزد بانک ملی خیابان پاسداران و یا شماره حساب ۱۵۱۵ بانک قرض‌الحسنه رسالت واریز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار