کد خبر: ۷۶۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴ 17 July 2019
مدیرعامل خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه «ساختمان رسانه» همدان چندین سال است که بلاتکلیف مانده گفت: اگر ساختمان خوبی وجود ندارد می‌توان یکی از فرهنگسرا‌ها را در اختیار اهالی رسانه قرار داد تا تبدیل به «فرهنگسرای رسانه» شود.

ساختمان مناسب ندارید یک فرهنگسرا به نام «رسانه» کنید

به گزارش تابناک همدان، به نقل از خبرگزاری فارس مهرداد حمزه در جلسه کمیسیون فرهنگی ـ. اجتماعی شورای شهر همدان با موضوع «بررسی مشکلات مطبوعات» اظهار کرد: اهالی رسانه موضوعات و دغدغه‌هایی دارند که برخی از آن‌ها به سال‌ها پیش برمی‌گردد و نیاز بود در کمیسیون فرهنگی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: طبیعی است خبرنگاران با توجه به دغدغه مندی جامعه گاهی انتقاد‌هایی نسبت به عملکرد شورای شهر و شهرداری داشته باشند، بنابراین این اتفاق به معنای خصومت شخصی با اعضای شورا و شهرداری نیست که با هدف بهتر شدن کار‌ها عنوان می‌شود.

اگر انتقاد می‌کنیم خصومت شخصی نداریم

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان بیان کرد: شهرداری و شورای شهر یکی از حوزه‌های پرچالش هستند و اتفاقات زیادی در آن رخ می‌دهد، مسائل طرح شده از سوی رسانه‌ها نیز به منظور توسعه شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با ورود عباس صوفی به عنوان شهردار اتفاقات خوبی در حوزه شهری رخ داده که باید قدردان بود، اما به وقت خود هم باید منتقد برخی از عملکرد‌ها بود افزود: آقای صوفی یکی از سرمایه‌های بزرگ شهر و انسان توانمندی است که نباید به راحتی او را از دست داد.

تعامل بین شورای شهر و شهرداری و خانه مطبوعات افزایش یابد

حمزه با تاکید به اینکه امیدوارم تعامل بین شورای شهر و شهرداری و خانه مطبوعات افزایش یابد گفت: مسوولان روابط عمومی شهرداری و شورای شهر تعامل خوبی با رسانه‌ها داشته‌اند که امیدواریم این تعامل افزایش یابد.

وی با بیان اینکه چند پیشنهاد ارائه می‌دهم که امیدوارم تصمیماتی در خصوص آن‌ها گرفته شود افزود: «ساختمان رسانه» یکی از دغدغه‌های اهالی رسانه است که از زمان شهرداری آقای رسولی قول آن داده شده، اما به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به اینکه چندین ساختمان را با شهردار بازدید کردیم تا به عنوان ساختمان رسانه مورد استفاده قرار گیرد، اما مناسب نبودند گفت: امیدوارم با پیگیری شورای شهر و شهرداری «ساختمان رسانه» به سرانجام برسد.

وی تأکید کرد: اگر ساختمان خوبی وجود ندارد می‌توان یکی از فرهنگسرا‌ها را در اختیار اهالی رسانه قرار داد تا تبدیل به «فرهنگسرای رسانه» شود.

دکه‌داران همدان باید ساماندهی شوند

حمزه با بیان اینکه مشکل عدم ساماندهی دکه‌داران همدان نیز از موضوعات مورد توجه است، دکه‌داران را پیشانی مطبوعات استان خواند و گفت: کار رسانه‌ها بدون این قشر دیده نخواهد شد، اما ساماندهی آن‌ها از مباحث ضروری است.

وی تاکید کرد: در این خصوص چندین جلسه برگزار شده و قراردادی به دکه‌داران پیشنهاد شده که موظف به اجرا هستند، اما این قرارداد مشکلاتی دارد که گفته شده، چون یکبار در شورای شهر مصوب شده اگر اصلاح شود باید بار دیگر در صحن شورا مصوب شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه این قرارداد باید با نگاه فرهنگی که در شورای شهر وجود دارد منعقد شود نه نگاه تجاری گفت: دکه‌داران همدان از سال ۹۳ عوارض شهرداری را پرداخت نکرده‌اند و بدهی‌ها افزایش یافته است، امروز هم توان پرداخت ندارند که امیدوارم در مرحله اول بخشودگی و در مرحله دوم تقسیط بدهی شامل آن‌ها شود.

سال‌هاست مجوز افزایش دکه روزنامه‌فروشی صادر نشده است

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از شهر همدان که اتفاقاً قشر مرفه‌نشین هستند فاقد دکه روزنامه‌فروشی‌اند گفت: سالهاست شورای شهر و شهرداری مجوز افزایش دکه روزنامه‌فروشی را صادر نکرده است.

حمزه گفت: تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود تا در منطقه‌ای از شهر که می‌تواند فرهنگ روزنامه‌خوانی را افزایش دهد، شاهد ایجاد دکه روزنامه باشیم.

گلایه از عدم توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی توسط شهرداری

وی با بیان اینکه در تعامل بین رسانه‌ها و شهرداری و شورای شهر گاهی خلأ‌هایی وجود دارد که باید پر شود افزود: یکی از انتقاد‌های اهالی رسانه عدم توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی شهرداری است و با وجود اینکه بار‌ها این موضوع تاکید شده، اما شاهد اتفاق مهمی در این حوزه نبوده‌ایم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از رسانه‌هایی که به ما در خصوص توزیع عادلانه آگهی نامه زده‌اند، از شهرداری و شورای شهر گلایه داشته‌اند تصریح کرد: امیدوارم مطالبات رسانه‌ها از شهرداری تعیین تکلیف شود.

درخواست نصب «المان خبرنگار» در هفته خبرنگار

وی بیان کرد: هر سال شهرداری و شورای شهر برای اهالی رسانه یک روز در هفته خبرنگار، جشنی را در ساختمان عین‌القضات برگزار می‌کنند که پیشنهاد می‌شود امسال این جشن در پیاده‌راه بوعلی برگزار شود.

حمزه گفت: امیدوارم در هفته خبرنگار «المان خبرنگار» در یکی از پارک‌ها یا میادین شهر نصب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار