شهرام صادقی برگزاری سلسله‌نشست‌های پیشگیری از طلاق، آموزش مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده را از موارد مهم در کاهش طلاق دانست و تصریح کرد: موارد عنوان شده برای زوج‌هایی که در پنج سال ابتدایی ازدواج قرار دارند دنبال می‌شود.
کد خبر: ۷۵۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 24 June 2019
راه‌اندازی «پارک کرامت» در نهاوند/ درمان معتادان متجاهر و اشتغال‌آفرینی
معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان از راه‌اندازی «پارک کرامت» در نهاوند خبر داد و گفت: هدف از ایجاد اردوگاه کرامت افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت ۴۰۰ نفر است که فعالیت آن نیز اشتغال‌محور خواهد بود.

به گزارش فارس، صادقی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل معاونت اجتماعی در سازمان بسیج مستضعفین از پایان سال ۹۷، اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی، بسیج سازندگی، امور نخبگان، امر به معروف و نهی از منکر و بخش سمن‌ها به این معاونت واگذار شده است.

وی گفت: معاونت اجتماعی با رویکرد خدمات اجتماعی و حمایت از نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌پذیر، مقابله با آسیب‌های اجتماعی در موضوعات مختلف فعالیت خواهد داشت.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی مبارزه با اعتیاد در دو رویکرد پیشگیری و درمان و مقابله در دستور کار است.

وی افزود: کاهش طلاق، ازدواج آسان، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از خانواده‌های آسیب‌پذیر، تحکیم خانواده، راه‌اندازی کلینیک خانواده و فعالیت در مناطق آسیب‌پذیر نیز از دیگر اقدامات در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

صادقی با تأکید بر اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بیشترین توجه در حوزه پیشگیری از اعتیاد برای اقشار مختلف در تمام شهرستان‌هاست، تصریح کرد: آموزش‌ها برای اقشار مختلف از جوانان و دانشجویان تا بازاریان و... ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز دو کار عمده انجام می‌شود، ادامه داد: راه‌اندازی اردوگاه درمان و صیانت با عنوان اردوگاه و یا «پارک کرامت» در نهاوند تعریف شده که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حوزه عمرانی قرار دارد.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: وظیفه این اردوگاه و جامعه هدف آن نگهداری معتادان متجاهر است که با هماهنگی ناجا، قوه قضاییه و استانداری انجام می‌شود؛ هدف‌گذاری جامعه هدف در جنوب استان است.

وی به فعالیت مرکز ماده ۱۶ اشاره کرد و یادآور شد: هدف از ایجاد اردوگاه کرامت در راستای افزایش ظرفیت نگهداری این معتادان با ظرفیت ۴۰۰ نفر است که در ابتدا ۲۰۰ نفر را پذیرش خواهد داشت.

صادقی با بیان اینکه رویکرد ما در این اردوگاه اشتغال‌محور است، اظهار کرد: یک تفاهم‌نامه در مرکز و در بسیج مستضعفین با ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور ایجاد چنین مراکزی در ۱۰ استان منعقد شد که همدان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای این طرح است.

وی به ایجاد اشتغال علاوه بر درمان در این اردوگاه با هماهنگی واحد‌های اشتغالی و تولیدی خصوصی اشاره کرد و گفت: معتادان بعد از پاکی نیاز به اشتغال دارند؛ صیانت از معتاد بهبودیافته بعد از درمان نیاز به حمایت دارد.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: مدت درمان معتادان متجاهر در این اردوگاه بین ۳ تا ۶ ماه است؛ در اعتیاد یک زمینه ناهنجاری در خانواده، محیط و یا موارد دیگر وجود دارد و ۷۰ تا ۹۰ درصد معتادان بعد از درمان دوباره به اعتیاد بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه برای نگهداری افراد معتاد در اردوگاه اعتبار خاصی نیاز است افزود: بخشی از این اعتبار توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و بخشی نیز توسط سپاه تأمین می‌شود.

صادقی برگزاری سلسله‌نشست‌های پیشگیری از طلاق، آموزش مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده را از موارد مهم در کاهش طلاق دانست و تصریح کرد: موارد عنوان شده برای زوج‌هایی که در پنج سال ابتدایی ازدواج قرار دارند دنبال می‌شود.

وی به اجرای برنامه‌هایی به منظور ترویج ازدواج آسان اشاره کرد و ادامه داد: کمک به خانواده‌های نیازمند، تأمین جهیزیه برای این خانواده‌ها و اختصاص مکان‌ها و سالن‌های سپاه به منظور برگزاری مراسم‌های ازدواج دانشجویی و... از جمله برنامه‌هاست.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: در بحث حجاب و عفاف نیز برنامه‌هایی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بیشتر در زمینه‌های ایجابی، تبلیغ و ترویج اجرا خواهد شد.

وی به اجرای کار فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه مقابله با رسم و رسومات غلط در ازدواج اشاره کرد و یادآور شد: این موضوعات باعث کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری شده و از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید.

صادقی تهیه بسته‌های غذایی و کمکی برای خانواده‌های نیازمند محلات کم‌برخوردار را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و اظهار کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان کار و ایجاد اشتغال و کمک به تحصیل برای آن‌ها از دیگر برنامه‌هاست.

وی از راه‌اندازی کلینیک صیانت از خانواده در همدان و شهرستان بهار خبر داد و گفت: این امر به همت این معاونت و توسط سازمان بسیج جامعه زنان پیگیری می‌شود و مشاوره‌ها در این مرکز دین پایه خواهد بود؛ سعی بر ارائه رایگان خدمات در این مرکز است.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: برنامه‌هایی در محلات آسیب‌دیده برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات و حاشیه شهر در هر شهرستان و در یک تا سه نقطه اجرا می‌شود؛ در شهر همدان محلات خضر، حصار و دیزج مد نظر است.

وی با بیان اینکه در هر محله یک مدیر محله که عمدتاً روحانی است حضور دارد، افزود: با رویکرد مردم محوری در محلات فعالیت‌ها انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار