شهردار همدان گفت: مهمترین شاخصه برای انتخاب شهروندان برگزیده همدان عامل بودن به وظایف شهروندی است و شهروندانی که مشارکت پذیرند و اخلاق شهروندی را رعایت می‌کنند باید مورد توجه قرار بگیرند که جشنواره شهروندان برگزیده نیز با این هدف فعالیت مجدد خود را از سال گذشته آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۵۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ 24 June 2019
شهردار همدان گفت: مهمترین شاخصه برای انتخاب شهروندان برگزیده همدان عامل بودن به وظایف شهروندی است.
 
به گزارش تابناک همدان، عباس صوفی افزود: شهروندانی که مشارکت پذیرند و اخلاق شهروندی را رعایت می‌کنند باید مورد توجه قرار بگیرند که جشنواره شهروندان برگزیده نیز با این هدف فعالیت مجدد خود را از سال گذشته آغاز کرده است.
عامل بودن به وظایف شهروندی مهمترین شاخصه برای انتخاب شهروندان برگزیده/ همدان الگوی کلانشهرها است
صوفی تصریح کرد: جشنواره شهروند برگزیده پس از مدتی وقفه از سال گذشته مجدداً آغاز به کار کرد و در سال ۹۷ علاوه بر معرفی نفرات برتر به خانواده مرحوم فرشچیان که خدمات بسیاری در ساخت بیمارستا‌ها و فضای آموزشی در همدان کشیدند کلید شهر همدان و شهروند افتخاری این شهر اعطا شد.

وی با اشاره به این که در سال گذشته به نحوه برگزاری جشنواره و داوری نقد‌هایی وارد شد و این نقد‌ها بعضا هم قابل قبول بود گفت: جشنواره شهروند برگزیده، امسال نیز کلید خورده و شورای سیاستگذاری و کمیته‌های اجرایی، داوری و اطلاع رسانی آن تشکیل شده است.

وی با بیان این که شهروندان همدانی برای حضور در این جشنواره می‌توانند به صورت خود معرفی یا معرفی توسط دیگران در معرض داوری قرار بگیرند تصریح کرد: مهمترین معیار و شاخصه این دوره از جشنواره شهروندان برگزیده، عامل بودن به وظایف شهروندی است.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که برگزاری این جشنواره هر سال برگزار شود و ادامه داشته باشد تا شهروندان مشارکت پذیر و اخلاق مدار معرفی شوند و الگویی برای دیگران باشند.

صوفی افزود: معرفی و انتخاب شهروندان نمونه موجب توجه دیگر افراد به آن‌ها می‌شود و با الگوبرداری از آن‌ها توسعه و پایداری شهر ادامه خواهد دشت چرا که شاخصه اصلی یک شهر نمونه، داشتن شهروندان قانونمدار است.

وی در رابطه با کمیته‌های برگزاری این جشنواره مطرح کرد: سه کمیته رسانه، اجرا و علمی برگزاری این جشنواره را بر عهده دارند که کمیته رسانه تا کنون در زمینه معرفی جشنواره به خوبی عمل کرده و از اقدامات شایسته آن‌ها تشکر می‌کنم.

صوفی اظهار داشت: کمیته علمی این جشنواره پس از ۲۰ تیر فعالیت خود را در زمینه انتخاب شهروندان برگزیده آغاز می‌کند.

وی در پایان سخنان خود از اصحاب رسانه درخواست همکاری کردو گفت: برای برگزاری شکوهمند این جشنواره نیازمند یاری و ایده اصحاب رسانه و مطبوعات هستیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست خبری جشنواره شهروند برگزیده گفت: یکی از اهداف مهم این جشنواره الگوسازی برای شهروندان است.

وی با اشاره به این که مقرر شد دومین جشنواره شهروندان برگزیده همدان با شعار همدان شهر برتر با شهروندان برتر برگزار شود تصریح کرد: مصادف با روز همدان نفرات برتر این جشنواره معرفی می‌شوند.

کامران گردان افزود: جشنواره شهروند برتر همدان مورد توجه دیگر کلان‌شهر‌های کشور از جمله شیراز قرار گرفته و از آن الگوبرداری کرد‌ه‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در نشست جشنواره شهروندان برگزیده همدان گریزی به جشنواره ایده‌های برتر شهری زد و اظهار داشت: بررسی آثار این جشنواره در ۴ مرحله توسط کمیته داوران صورت گرفته است.

حسین قراباغی افزود: محور‌های این جشنواره شامل تقویت گردشگری شبانه در کهن شهر همدان، بهره گیری از ظرفیت شهر هوشمند در مدیریت شهری، شیوه‌های تبلیغات مدرن، طراحی و تجهیز ورودی‌های سه گانه شهر همدان است.

وی با اشاره به این که بررسی آثار جشنواره ایده برتر شهری پایان یافته است گفت: اختتامیه جشنواره ایده برتر شهری در تاریخ ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان از پوستر جشنواره شهروندان برگزیده همدان رونمایی شد.
 
عامل بودن به وظایف شهروندی مهمترین شاخصه برای انتخاب شهروندان برگزیده/ همدان الگوی کلانشهرها است
 
عامل بودن به وظایف شهروندی مهمترین شاخصه برای انتخاب شهروندان برگزیده/ همدان الگوی کلانشهرها است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار