دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان مهمترین عامل برای جلوگیری از گرفتار شدن در اعتیاد را خودمراقبتی دانست و در پایان از شناسایی ۳۱ هزار معتاد در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 17 June 2019
سید رسول حسینی با اشاره به کاهش سن اعتیاد در استان گفت: گرایش به مواد مخدر در روستا‌ها سیر صعودی داشته است.

به گزارش فارس، حسینی در جمع بانوان این شهرستان با اشاره به پیش رو به بودن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: همه ما در معرض خطر اعتیاد هستیم باید مراقب خود، جوانان و خانواده باشیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اصل استحکام خانواده گفت: چهار بحران اصلی فقر، بیکاری، تخریب محیط زیست و مواد مخدر جامعه ما را تهدید می‌کند، پس باید آگاه و هوشیار باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه در اقتصاد جهان بعد از اسلحه و نفت، مواد مخدر متاسفانه درآمد زیادی را برای باند‌های مافیایی به دنبال داشته است افزود: متاسفانه شاهد کاهش سن اعتیاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از معتادان دستگیرشده متاهل هستند و ۸۷ درصد از هر ۱۰۰ نفر معتاد دستگیر شده شاغلند افزود: متاسفانه امروز گرایش به مواد مخدر در روستا‌ها سیر صعودی داشته است.

حسینی با بیان اینکه ۳۰۰ عامل که باعث اعتیاد افراد می‌شود، شناسایی شده در حالی که این عوامل در گذشته تنها ۱۰ مورد بود بیان کرد: امروز بی a. از هر زمانی به کار آموزشی و اطلاع‌رسانی برای گروه‌های در معرض خطر و آسیب‌پذیر به منظور پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه از سال ۸۰ تاکنون از ۱۸ دستگاه فرهنگی دارای وظیفه در این امر تنها هشت درصد کمک کردند ادامه داد: باید آموزش را استمرار دهیم، ضمن اینکه تنها با امکانات دولتی نمی‌شود کار را پیش برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار