کامران اکبری شایگان با اشاره به اقامت ۶۴۳ مسافر و گردشگر طی ایام تعطیلات اخیر در شهرستان افزود:این مسافران و گردشگران در پارک‌ها، مهمانپذیر‌ها و ۳ خانه بوم گردی ملحمدره و ترخین آباد اسدآباد اقامت کردند.
کد خبر: ۷۵۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ 20 June 2019
مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از بازدید ۲۸۰۰ مسافر و گردشگر از روستا‌های هدف گردشگری این شهرستان در ایام تعطیلات خبر داد.

به گزارش ایسنا، کامران اکبری شایگان اظهار کرد:این تعداد از مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات هفته گذشته علاوه بر دو روستای هدف گردشگری ملحمدره از روستای خنداب و تالاب پیرسلمان نیز بازدید داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اقامت ۶۴۳ مسافر و گردشگر طی ایام تعطیلات اخیر در شهرستان افزود:این مسافران و گردشگران در پارک‌ها، مهمانپذیر‌ها و ۳ خانه بوم گردی ملحمدره و ترخین آباد اسدآباد اقامت کردند.

اکبری شایگان تعداد اقامت مسافران و گردشگران در خانه‌های بوم گردی ملحمدره و ترخین آباد را طی مدت فوق ۵۰ نفر برشمرد و گفت:در این ایام ۲۰ مورد بازدید نظارتی از مراکز گردشگری و دیگر اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی، چون رستوران‌ها و مهمانپذیر‌ها و خانه‌های بوم گردی ... توسط این اداره انجام گرفته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد:بیش از ۳۸۰ مسافر و گردشگر در این ایام از اماکن تاریخی، چون پل شکسته، کتیبه آقاجانبلاغی، مسجد میرزا آقاجانی، موزه بازدید داشته اند.

اکبری شایگان اضافه کرد:شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی بوده و از این تعداد اثر تاریخی و فرهنگی ۵۸ اثر جزء آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی از جمله آثار ملی به ثبت رسیده این شهرستان را آب انبار، پل شکسته، مسجد میرزا آقاجانی، کتیبه آقاجان بلاغی، حمام صفوی، سنگ نبشته مسجد جامع، تالاب پیرسلیمان و درخت کهنسال ۴۰۰ ساله گردوی روستای ترخین‌آباد عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد افزود:بوستان جنگلی، بنای یادبود سیدجمال‌الدین، تالاب چشم‌شور و پیرسلیمان، کهریز، باغات و دره دربند کهریز، دره و روستای ویرایی، خنداب، گردنه و دشت اسدآباد و ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده آلمابلاغ را نیز می‌توان از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اسدآباد برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار