آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی فعالیت مراکز طب سنتی به صورت سازمان یافته را خواستار شد و گفت: مراکز طب سنتی نباید به نحوی باشد که هر کس به راحتی بتواند وارد این عرصه شود بلکه با دقت و نظارت بیشتر توسط متولیان امر مراکزی را زیر نظر علوم پزشکی ایجاد کرد.
کد خبر: ۷۵۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳ 08 June 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان فعالیت مراکز طب سنتی به صورت سازمان‌یافته را خواستار شد و گفت: مراکز طب سنتی نباید به نحوی باشد که هر کس به راحتی بتواند وارد این عرصه شود بلکه با دقت و نظارت بیشتر توسط متولیان امر مراکزی را زیر نظر علوم پزشکی ایجاد کرد.

به گزارش فارس، شعبانی در جمع اعضای مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به نقش خیرین سلامت در بین مردم اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت اقشار و اصناف مختلف جامعه در ترویج فرهنگ کمک به دیگران استفاده کرد.

وی تصریح کرد: البته بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان و روحانیون نیز در این موضوع می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد و نباید از آن غافل شد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در ادامه به لزوم توجه به طب سنتی اشاره کرد و گفت: بنا به دلایلی تنشی بین طب سنتی و طب جدید وجود دارد که باید با اتکا به تجربیات و رفع موانع موجود این موضوع را حل کرد.

وی یادآور شد: طب سنتی در بحث پیشگیری می‌تواند بسیار موفق باشد و برای جلوگیری از پخش بیماری‌ها از آن استفاده کرد و اگر خدای نکرده کسی بیماری داشت که به وسیله طب سنتی قابل درمان نبود باید از طب جدید نیز کمک گرفت.

شعبانی فعالیت مراکز طب سنتی به صورت سازمان یافته را خواستار شد و گفت: مراکز طب سنتی نباید به نحوی باشد که هر کس به راحتی بتواند وارد این عرصه شود بلکه با دقت و نظارت بیشتر توسط متولیان امر مراکزی را زیر نظر علوم پزشکی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهر قم این کار انجام شده و نتایج خوبی را هم به دنبال داشته است بنابراین مجمع خیرین سلامت باید با ورود و حمایت صحیح از طب سنتی زمنیه را برای ترویج درست این علم در جامعه ایجاد کند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان، دانشگاه علوم پزشکی را رابط خوبی بین طب جدید و طب سنتی دانست و اظهار کرد: افرادی که در طب سنتی دارای توانایی هستند می‌توانند با طرح ادعای خود در حضور دانشگاهیان، آن موضوع را از طریق علمی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مراجعات مردمی به دفتر در زمینه سلامت است یادآور شد: متاسفانه مراجعه‌کنندگانی که مشکل سلامت دارند نسبت به مراجعات مالی دارای مشکلات بیشتری هستند چراکه این عزیزان نه تنها از نظر مالی در مضیقه هستند بلکه در از نظر سلامتی نیز دارای مشکل‌اند و ادغام این دو موضوع مشکلات را چند برابر می‌کند.

شعبانی تاکید کرد: امیدواریم با وجود نهاد‌هایی همچون مجمع خیرین سلامت بتوانیم تا در حد توان مشکلات را از دوش این افراد برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار