رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: تعیین اولویت‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی از اهداف اصلی سند راهبردی دانشگاه صنعتی همدان است و این سند سرلوحه تنظیم برنامه راهبردی دانشگاه برای دوره ۱۰ ساله از سال ۹۵ تا ۱۴۰۴ قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶ 01 June 2019

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: تعیین اولویت‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی از اهداف اصلی سند راهبردی دانشگاه صنعتی همدان است.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، دکتر محمود نیلی با بیان اینکه این سند سرلوحه تنظیم برنامه راهبردی دانشگاه برای دوره ۱۰ ساله از سال ۹۵ تا ۱۴۰۴ قرار دارد، افزود: در این سند سعی شده همگام با سیاست‌های کلان نظام آموزش عالی کشور و رعایت الزامات اسناد بالادستی، موثرترین هم افزایی میان حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ برای تحقق یک دانشگاه کارآفرین و فناورمحور پایه گذاری شود.

وی تصریح کرد: در تدوین این سند اعضای هیات علمی و کارشناسان مختلف دانشگاه‌های استان و حوزه‌های مختلف ستادی در قالب کمیته‌های علمی، اجرایی و تخصصی مشارکت داشته اند.

نیلی اظهار داشت: سند راهبردی ۱۰ ساله دانشگاه با تکیه بر ارتقا رتبه دانشگاه به رتبه دهم دانشگاه‌های صنعتی کشور از حیث تاثیر گذاری و مهارت آموزی، افزایش ۲.۵ برابری درآمد‌های اختصاصی دانشگاه و جذب خیرین برای تامین ۱۰ درصد هزینه‌های دانشگاه تدوین شده است.

رییس دانشگاه صنعتی همدان خاطر نشان ساخت: در این سند ده ساله تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه باید از ۵۰ نفر فعلی به ۱۲۱ نفر افزایش یابد و سرانه فضای آموزشی دانشگاه از ۶.۵ متر مربع به ازای هر نفر به ۱۶ متر مربع افزایش یابد.

نیلی اظهار داشت: شکوفایی این دانشگاه صنعتی همدان زمینه ساز گسترش فرآیند‌های علمی و پژوهشی در حوزه آموزش عالی همدان و پیشرفت صنعت خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم این دانشگاه بتواند با تلاش مضاعف مسئولین توفیقات روزافزونی را در امر خدمت به جامعه علمی و پژوهشی و صنعتی منطقه بدست آورد.

لازم به ذکر است دانشگاه صنعتی همدان از اواخر سال ۱۳۹۳ موضوع تدوین سند راهبردی را در دستور کار خود قرار داد. بر همین اساس با تشکیل شورای برنامه‌ریزی راهبردی و ستاد تدوین سند راهبردی، مقدمات لازم جهت بسیج همه حوزه‌ها و توانمندی‌های دانشگاه جهت تهیه و تنظیم تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی کارآمد، واقع‌گرایانه با نگاه رو به پیشرفت، مبتنی بر دانش و آمار و اطلاعات صحیح فراهم شد و در جلساتی با حضور رئیس وقت دانشگاه بوعلی سینا، کمیته آمایش استان و کمیسیون دایمی هیأت امناء مورخ ۱۱/ ۴/ ۱۳۹۶ مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت در تاریخ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ به تصویب هیأت امنا رسید.

در نهایت سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه صنعتی همدان در دو بخش سند راهبردی ده ساله از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۴ (فصول ۱ تا ۴) و برنامه عملیاتی پنجساله اول سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ (فصول ۵ تا ۷) تهیه شده است. این اسناد حاصل ساعت‌ها کار مطالعاتی و تحلیلی در مورد اسناد بالادستی، گردآوری و تحلیل آمار‌ها و شاخص‌های مختلف ارزیابی، انجام نظرسنجی‌های مختلف از اعضای داخل و خارج مجموعه دانشگاه، مشاوره با نخبگان و صاحب‌نظران و برگزاری جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی در شورای برنامه‌ریزی راهبردی و ستاد تدوین سند راهبردی بوده است.

 این سند شامل آرمان دانشگاه صنعتی همدان در افق ۱۴۰۴، بیانیه ارزش دانشگاه صنعتی همدان، چشم‌انداز دانشگاه صنعتی همدان در افق ۱۴۰۴، مأموریت‌های دانشگاه صنعتی همدان در افق ۱۴۰۴، مأموریت‌های عمومی، مأموریت‌های اختصاصی، هداف کلان دانشگاه و راهبرد‌های کلان دانشگاه صنعتی می‌باشد.
 
تعیین اولویت‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی از اهداف اصلی سند راهبردی دانشگاه صنعتی همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار