حجت الاسلام و المسلمین باقری گفت: حمایت از تولیدات و مشاغل خانگی بایستی در اولویت باشد و با تدبیر و برنامه ریزی خاص از این تولیدات حمایت شود و یکی از مهمترین اقدامات در راستای رونق تولید، توسعه مشاغل خانگی است و تحقق این امر ماندگاری روستاییان در روستاها، رونق تولید و ایجاد درآمد را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 01 June 2019
نماینده ولی فقیه در شهرستان کبودراهنگ گفت: حمایت از تولیدات و مشاغل خانگی بایستی در اولویت باشد و با تدبیر و برنامه ریزی خاص از این تولیدات حمایت شود و یکی از مهمترین اقدامات در راستای رونق تولید، توسعه مشاغل خانگی است و تحقق این امر ماندگاری روستاییان در روستاها، رونق تولید و ایجاد درآمد را به دنبال خواهد داشت.
حمایت از مشاغل خانگی در راستای رونق تولید/  روستاییان دو دهه اخیر از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده اند
 
به گزارش تابناک همدان از کبودراهنگ، حجت الاسلام و المسلمین باقری در شورای فرهنگ عمومی، افزود: منظور از رونق تولید، تولیدات داخلی و خانگی می‌باشد که نیاز به مجوز و طی کردن کار‌های اداری ندارد جهت رونق این مشاغل چه باید کرد، بایستی راهکار‌های مناسبی را جهت رونق آن‌ها ارائه نمایم.

معاون سیاسی فرماندار کبودراهنگ نیز در این شورا بیان داشت: یکی از مهمترین کار‌ها در رونق تولید؛ توسعه مشاغل خانگی است تحقق این امر ماندگاری روستاییان در روستاها، رونق تولید و ایجاد درآمد را به دنبال خواهد داشت.

ذیغمی گفت: دفتر سرمایه گذاری در فرمانداری راه اندازی شد تاکنون نیز بیش از ۵۷ نفر سرمایه گذار و کارآفرین متقاضی داشتیم و به ادارات در جهت تسهیل در امور آنان معرفی شده اند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر کردآباد که خوشه صنعتی و فعال در حوزه تولیدی پوشاک است دو روستای اکنلو و طراقیه نیز در راستای رونق تولید و روستای بدون بیکار معرفی شده اند که هر کدام در یک رشته خاص فعالیت خواهند نمود.


رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ نیز با اشاره به اینکه در بحران اخیر مدیران ادارات در سایه تعامل و همفکری با مدیریت دکتر مهدوی توانستند از بحران عبور نمایند گفت: در این برهه زمانی و با توجه به شعار سال نیز قطعا در کنار هم در بحث رونق تولید و حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات داخلی گام‌های استواری خواهند برداشت.

قره باغی اظهار کرد: تشکیل اتحادیه برای خرید تولیدات خانگی و کشاورزی و توزیع آن در سطح کشور کمک بزرگی می‌تواند به کشاورزان و روستاییان باشد.

جانشین سپاه ناحیه کبودراهنگ نیز اظهار نمود: در بحث رونق تولید آموزش توسط بسیج سازندگی، فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی در حال انجام می‌باشد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در اجرای کارگاه‌های زودبازده داشته باشد.

حبیبی ادامه داد: جذب خیرین در شروع کارگاه‌های تولیدی و اقتصادی و پرداخت تسهیلات کم‌بهره و تسهیل در بحث ضمانت‌ها بسیار حائز اهمیت است که مردم بتوانند به راحتی کارگاه‌های خود را ایجاد و تولید داشته باشند. 

وی گفت: در کنار همه این‌ها بررسی مشکلات تولیدی‌ها و کارگاه‌های زودبازده باید باشد و موارد طرح و در جلسات در راستای رفع آن‌ها اقدام‌نمود سپاه ناحیه کبودراهنگ صندوق قرض الحسنه‌ای را راه اندازی نموده است که با مبلغی بین ۱۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان در جهت کمک به اشتغال تولید فعالیت می‌نماید.

امام جمعه گل تپه تاکید بر اینکا مسئله بسیار مهم در سطح شهرستان کبودراهنگ توجه به امر تبلیغات است بیان داشت: استفاده و دعوت از کارآفرینان در نماز جمعه‌ها و اجتماعات مختلف و تبلیغات جهت پای کار آوردن مردم بسیار امیت دارد.

حجت الاسلام موسوی افزود: استان همدان‌به خاطر طی کردن هفت خان رستم در بحث تضامین بانکی و بروکراسی اداری برای کارآفرینان شهره است باید فکری کرد تا پیشرفت نماییم.

امام جمعه شیرین سو نیز فروش محصولات خانگی را یکی از دغدغه‌های مردم دانست و‌گفت: تولیدکنندگان بویژه فرش مهربان با عدم وجود بازار روبرو هستند در سطح بخش متاسفانه مشکل فروش و بازار را داریم.

حجت الاسلام منصوری ادامه داد: تالاب شیرین سو نیز یکی از ظرفیت‌های بخش است که مسئولین بخش اقدام به ارائه طرح اشتغالزایی نموده اند، ولی متاسفانه اختلافاتی که بین دو اداره وجود دارد باعث عدم عملیاتی شدن و اجرایی شدن این طرح‌ها دارد امروزه بزرگترین عبادت، ایجاد اشتغال است.

بخشدار گل تپه ابراز کرد: همه روستا‌ها طی دو دهه اخیر از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده اند که این نیازمند ورود جدی در بحث احیای آن دارد.

دهقانی خواه تصریح کرد: اخیراً در بخش گل تپه و شیرین سو شخصی وارد کار شده و در راستای رونق تولید اقدام به کاشت زعفران، تولید عسل و دیگر مشاغل نموده که هم آموزش و هم خرید و فروش را دارد.

رئیس اداره کار رفاه اجتماعی نیز گفت: رویکرد اصلی اداره کار تثبیت و بعد ایجاد اشتغال است. در طول سال طی بازدید‌های مختلفی از کارگاه‌ها و تولیدی ها، مشکلات آن‌ها را بررسی و در جهت رفع آن‌ها اقدام می‌نماییم.

عاشوری اضافه کرد: ۳۴۰ رشته مشاغل در سطح خانگی نیز وجود دارد که علاقمندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند مکانی برای عرضه محصولات خانگی وجود ندارد این مهم می‌تواند در فروش و رونق بازار بسیار کمک کند اکنون پیگیر ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در علیصدر هستیم.
حمایت از مشاغل خانگی در راستای رونق تولید/  روستاییان دو دهه اخیر از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده اند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار