علی نور رحمتی در جلسه شورای عشایری استان همدان که با حضور رئیس سازمان عشایری کشور برگزار شد اظهار داشت: عشایر استان همدان با کوچ به آب نیاز دارند و ۲ تانکر آب اختصاص داده شده برای آنان کافی نیست و باید ۵ برابر شود.
کد خبر: ۷۴۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 25 May 2019
نماینده عشایر استان همدان گفت: ۹۰ هکتار از مراتعی که باید در اختیار عشایر استان همدان باشد بی‌دلیل به عشایر بختیاری کوچ‌کننده از اندیمشک واگذار شده است این سهم عشایر استان در تولید و دامداری است که باید برگردانده شود.

به گزارش تسنیم، وی که خود را نماینده عشایر استان معرفی کرد به بیان مشکلات عشایر پرداخت و گفت: باید کانون اصلاح نژادی و دامپروری برای عشایر در استان راه‌اندازی شود تا عشایر هم بتوانند از دسترنج خود عایدی بیشتری کسب کنند در استان‌های دیگر برای این حوزه برنامه‌ریزی شده و دام‌های با وزن ۳۰ کیلو به بازار مصرف تحویل می‌دهند؛ که هر دام با این وزن در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیو‌ن‌تومان فروخته می‌شود.

رحمتی در این جلسه از نماینده سپاه در امور عشایر که در جلسه حضور داشت خواست تا همانند سایر استان‌ها هم عشایر را برای حفاظت از دام‌هایشان به سلاح خود‌کار مجهز کنند؛ تا عشایر که توان و بازوی تولید و اقتصاد مقاومتی کشور هستند با آرامش بیشتر به تولید و پروش دام‌های بپردازند.

نماینده عشایر استان اظهارداشت: قبول داریم که نسبت دام عشایر نسبت به مراتع استان همدان بیش از مازاد است، اما منابع طبیعی یا امور عشایری با توزیع کود و بذر می‌تواند از توان عشایر برای توسعه و افزایش سطح مراتع استان و تقویت آن استفاده کند و عشایر هم با تردد مداومی که از مراتع دارند این مراتع را توسعه خواهند داد که به تقویت تولید دام و گوشت استان منجر می‌شود.

وی افزود: از دانشگاه علوم‌پزشکی استان که برای تامین مسایل بهداشتی عشایر کمک کردند باید تشکر کنیم، اما مناطقی که عشایر در تردد هستند دایم آلوده به ویروس است که باید دایم واکسن برای عشایر تامین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار