آیت الله حبیب الله شعبانی با اشاره هفتم خردادماه سالروز افتتاح اولین دوره مرکز شورای اسلامی در کشور، اضافه کرد: ما در این ۴۰ سال رشد زیادی داشتیم همه نیرو‌ها و مسئولین کم و بیش خدماتی به کشور ارائه کردند، اما این به معنای این نیست که مردم مطالبه‌گری نکنند خطبه‌های نماز جمعه جای تخریب نیست و بنا به تخریب هیچ قوه‌ای نداریم مسئولین باید پاسخگو باشند مسئول یعنی کسی که مورد سوال قرار میگیرد اگر هم مسئله‌ای مطالبه می‌شود برای حل ضعف‌ها است نه تخریب.
کد خبر: ۷۴۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 24 May 2019
تفکر انقلابی، راه حل نجات کشور از مشکلات/عملکرد مجلس دهم مورد رضایت مردم نیست

امام جمعه همدان بیان کرد: راه حل نجات این کشور احیاء تفکر انقلابی دیروز و سرکار آمدن یک دولت حزب الهی است اگر میخواهیم اقتصادی شکوفا باشد کشور باید از دست مدیران تنبل و اشراف زده نجات پیدا کند.

به گزارش ایسنا، آیت الله شعبانی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تاکید بر استفاده و بهره‌وری کامل از شب قدر عنوان کرد: امشب شب بزرگی است تنها گریه و ندبه کافی نیست بلکه باید امشب، شب تامل، عقل و استغفار باشد، زیرا مقدمه توبه تفکر است.

وی ادامه داد: برای ترمیم زخم‌های روحی و قلب‌های مرده خود باید امشب به ائمه اطهار و بقیه الله (عج) متوسل شویم، زخم‌های ما همان گناهانی است که این گناهان جز با رضایت خداوند متعال بخشیده نمی‌شود.

امام جمعه همدان اضافه کرد: امشب اتصال به امام علی (ع) باب توبه است و توجه به امام زمان (عج) که قلبشان محل نزول ملائکه است در‌های بخشش را به روی ما باز می‌کند ملائکه شب‌های قدر طواف کننده قلب ایشان هستند.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر بیدار ماندن مهم نیست، بیدار شدن مهم است، اضافه کرد: 
کیفیت خیلی مهم است که در مستحبات بیان شده اگر حال ندارید انجام ندهید پنج دقیقه اتصال ممکن است کفایت کند در شب احیا قلب باید احیا شود.

آیت الله شعبانی ضمن دعوت به تقوا سیاسی، بیان کرد: امروز سوم خردادماه روز آزادسازی خرمشهر است اگر دیروز خرمشهر سقوط کرد به دلیل نگاه دولت و توجه بنی صدر به غرب بود و وجود جوانان مومن، انقلابی و حزب الهی که معتقد به مقاومت و شعار ما می‌توانیم و پیرو حضرت امام (ره) بودند باعث آزادسازی خرمشهر شدند.

وی ابراز کرد: در روزی که دستمان خالی بود، تجهیزات نظامی نداشتیم و همه دنیا در مقابل ما بودند ما با دست خالی، اما با این تفکرات نجات پیدا کردیم همانطور که امام راحل (ره) فرمودند" ما میتوانیم این است که یک ملت به خودباوری برسد بدون اتکا به قدرت ها" همین تفکر باعث آزادی خرمشهر شد.
خطیب جمعه همدان با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی، سقوط هنجارها، ارزش‌های پولی و مالی داریم، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند" خرمشهر‌ها در پیش داریم
امروز ارزش‌ها و مشکلات اقتصادی برای ما مانند خرمشهر است" راه حل نجات این کشور احیاء همان تفکر دیروز و سرکار آمدن یک دولت حزب الهی است اگر میخواهیم اقتصادی شکوفا باشد کشور باید از دست مدیران تنبل و اشراف زده نجات پیدا کند و در صورتی در این ارایش جنگی پیروز می‌شویم که تفکر که خرمشهر را آزاد کرد احیاء کنیم.

آیت الله شعبانی خاطر نشان کرد: خدای امروز، همان خدای امروز است نگاه ما خدایمان عوض شده است اگر این تفکر احیاء شود مشکلات ما حل خواهد شد باید تلاش کنیم دولتی جوان، با انگیزه و امیدوار بر سرکار بیایید و در جامعه ما تفکری احیاء شود که خرمشهر را آزاد کند نه آن تفکری موجب سقوط خرمشهر شد.

وی با اشاره هفتم خردادماه سالروز افتتاح اولین دوره مرکز شورای اسلامی در کشور، اضافه کرد: ما در این ۴۰ سال رشد زیادی داشتیم همه نیرو‌ها و مسئولین کم و بیش خدماتی به کشور ارائه کردند، اما این به معنای این نیست که مردم مطالبه‌گری نکنند خطبه‌های نماز جمعه جای تخریب نیست و بنا به تخریب هیچ قوه‌ای نداریم مسئولین باید پاسخگو باشند مسئول یعنی کسی که مورد سوال قرار میگیرد اگر هم مسئله‌ای مطالبه می‌شود برای حل ضعف‌ها است نه تخریب.
خطیب جمعه همدان با تاکید بر اینکه نقد‌ها متوجه مجموعه نمایندگان است و نه افراد خاصی، عنوان کرد: نمایندگان باید پاسخگو باشند که در بحث مبارزه با فساد چه کردید و چه قانونی تصویب کردید تا جلوی فساد در ادارات را بگیرد؟ ما امروز دچار جنگ اقتصادی هستیم و مسکن دو برابر و قیمت خودرو بسیار بالا است در این دوران چه قانونی را تصویب کردید که جلو این وضعیت رو بگیرد؟

آیت الله شعبانی افزود: این صف‌ها در شان مردم ما نیست که برای توزیع اقلام اساسی بعد ۴۰ سال باید در صف بایستند در شان مردم باید رفتار کنید این چه مدیریتی است این مطالبه مردم را عنوان می‌کنیم و ما صدای مردم هستیم.

وی با بیان اینکه حمایت از هیچ جریان سیاسی خاصی مطرح نیست ولیکن هر جریانی که به مردم خدمت کنند مورد حمایت ما است، بیان کرد: وضعیت ارز مطلوب نیست در کشور نظارت بر ارز باید بیشتر باشد و عملکرد مجلس دهم در مجموع مورد رضایت مردم نیست همه نمایندگان باید بدانند وکیل مردم هستند.
خطیب نماز جمعه همدان ادامه داد: همه‌ما باید به دولت کمک کنیم و آرزو کنیم حاکمیت، دولت مجلس موفق باشند زیر آبروی ما هستند و این نقد‌ها برای پیروزی کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار