مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه روزانه ۳۶ دستگاه خودروی نو پلاک وارد شهر می‎شود اظهار کرد: هر اندازه که پارکینگ احداث شود نمی‌توانیم به تقاضای پارک این خودرو‌ها پاسخ دهیم.
کد خبر: ۷۴۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 17 May 2019
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه با توجه به رشد ورود خودرو‌های جدید به شهر، هر اندازه که پارکینگ احداث شود نمی‌توان به تقاضای پارک خودرو‌ها پاسخ داد گفت: امسال پارکینگ‌های مکانیزه وارد شهر می‌شود.

به گزارش فارس، تبدیل شهر به پارکینگ خودرو به ویژه در مناطقی که منازل مسکونی مستقر هستند، یکی از سوژه‌هایی است که توسط مردم با عنوان «با این روند ساخت و ساز در همدان محله‌ها جای پارکی برای خودرو‌ها ندارند» ثبت شده است.

برای یافتن پاسخی برای این مشکل با مدیر حوزه حمل و نقل شهرداری به گفت‌و‌گو کردیم و به تشریح نقش مسؤولان و شهروندان برای حل این مشکل و دلیل ازدحام خودرو‌ها و نبود جای پارک پرداختیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه روزانه ۳۶ دستگاه خودروی نو پلاک وارد شهر می‎شود اظهار کرد: هر اندازه که پارکینگ احداث شود نمی‌توانیم به تقاضای پارک این خودرو‌ها پاسخ دهیم.

احسان صباغ با اشاره به اینکه احداث دو پارکینگ طبقاتی در چمن کبابیان و پشت هتل مرمر در دستور کار قرار دارد افزود: شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی خود به فکر ساخت پارکینگ طبقاتی است، اما با رشد ورود خودرو به شهر فاصله دارد.

وی با بیان اینکه ضریب سرنشین در شهر همدان به ازای هر خودرو ۱.۷ نفر است تصریح کرد: سهم جابجایی هر خودرو ۱.۷ نفر است پس ما در شهر با خودرو‌های تک‌سرنشین زیادی مواجه هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان ادامه داد: شهروندان نیز باید به کمک ما آمده و سفر‌های شهری خود را مدیریت کنند و خودرو‌های خود را به هر دلیلی وارد معابر شهری نکنند.

وی با بیان اینکه در همه دنیا محدودسازی تردد خودرو‌ها در سطح شهر انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این اتفاق به مسائل زیست‌محیطی و کاهش ترافیک کمک می‌کند.

صباغ با اشاره به اینکه شهر جایی برای زندگی انسان‌هاست نه خودرو‌ها گفت: البته شهرداری همچنان در حال احداث پارکینگ‌های طبقاتی است و امسال پارکینگ‌های مکانیزه هم وارد شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه با فرهنگسازی باید از سفر‌های غیر ضروری جلوگیری شود اظهار کرد: باید محیط شهری ویژه انسان‌ها ایجاد شود نه اینکه برای خودرو‌ها عرض معابر را افزایش دهیم و یا گوشه و کنار شهر مجبور به احداث ساز‌های بزرگ به عنوان پارکینگ باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار