سید ساره میری با بیان اینکه به لطف خداوند متعال و مشارکت شهروندان همدانی طرح نیکوکارانه " جای خالی را پرکن" امسال، چهار ساله شد، اظهار داشت: سفره‌هایی در داخل شهر وجود دارند که محتاج پیش پا افتاده‌ترین و ساده‌ترین نیاز‌های ما هستند.
کد خبر: ۷۴۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 16 May 2019
امسال برای چهارمین سال پیاپی است که تنور‌های همدلی و احسان به نیت پر کردن سفره‌های خالی محرومان در جای جای درالمومنین همدان روشن شدند.

به گزارش تسنیم، امام صادق (ع) در شبی بارانی از تاریکی و خلوتی کوچه­‌ها استفاده کرد و تنها از منزل بیرون آمد. کیسه خود را به دوش گرفت و به سوی سایبان بنی­ ساعده که نیازمندان در آن جا جمع می‌شدند، به راه افتاد. معلّی بن خنیس او را دید و برای اینکه بداند او در دل شب کجا می­‌رود، به دنبالش راه افتاد. از گوشه کیسه او چیزی بر زمین افتاد و گفت: «بار خدایا! آنچه را بر زمین افتاد به من بازگردان!» آنگاه با عجله به راهش ادامه داد. معلّی جلو رفت و دید قرصی نان بر زمین افتاده است.

 حالا پس از گذشت نزدیک به ۱۴۰۰ سال مردمی از دیار درالمومنین همدان در همان تاریکی شب خم شده‌اند تا با شرکت در طرح نیکوکارانه " جای خالی را پر کن"، قرص نانی را که از کوله بار امامشان بر زمین افتاده بود بردارند و همگام با مولای خود، گامی برای کمک به محرومان و پر کردن سفره‌های خالیشان بردارند.

سید ساره میری با بیان اینکه به لطف خداوند متعال و مشارکت شهروندان همدانی طرح نیکوکارانه " جای خالی را پرکن" امسال، چهار ساله شد، اظهار داشت: سفره‌هایی در داخل شهر وجود دارند که محتاج پیش پا افتاده‌ترین و ساده‌ترین نیاز‌های ما هستند.

 وی با بیان اینکه نیت کرده‌ایم به رسم بزرگترهایمان در قدیم و در روز ولادت کریم اهل بیت (ع) تنور نانوایی محله‌های محروم شهر را در روز پانزدم ماه رمضان روشن کنیم و نان صلواتی به دست مردم کم بضاعت برسانیم، ابراز کرد: این طرح در سال نخست با یک دغدغه اجتماعی و با حضور همت یک جمع کوچک از خیران آغاز شد، اما حالا گستره بیشتری پیدا کرده است.

مسئول کانون اسلامی بانون موسسه شهید محراب آیت الله مدنی (ره) تصریح کرد: ما در این طرح با انتشار فراخوان این طرح نیکوکارانه از علاقمندان درخواست کردیم کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب مجموعه واریز کنند که به لطف خدای متعال دوستان و آشنایانی که بانی‌خیر بودند به ما اعتماد کردند.

وی عنوان کرد: در سال نخست نزدیک به ۵ هزار قرص نان، سال دوم ۱۱ هزار قرص و سال سوم نیز خوشبختانه ۳۰ هزار قرص نان در نانوایی‌های محلات محروم شهر همدان پخته شده و در اختیار محرومان و نیازمندان قرار گرفت.

جای خالی سفره محرومان را با "هر قرص نان به بهای یک گل صلوات" پر می‌کنیم

میری با بیان اینکه هرساله با شروع ماه مبارک رمضان فراخوان شرکت در این طرح نیکوکارانه آغاز می‌شود تا کمک‌های مردمی برای اجرای این طرح جمع‌آوری شود، گفت: در این طرح مهم نیت افراد و عمل خالصانه آن‌ها است به همین دلیل گاهی افراد فقط بانی تهیه یک قرص نان شده، گاهی یک تنور و گاهی نیز کل پخت یک روز یک نانوایی را خریداری می‌کنند.

وی با اعلام اینکه فیش‌هایی به مبالغ ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ تومان چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار داده شده است، مطرح کرد: در ۳ سال اجرای طرح با همکاری اتحادیه آرد و نان و نانوایی‌ها توانستیم بعدازظهر ۱۵ رمضان "هر قرص نان به بهای یک گل صلوات" را به دست همشهریان ساکن در محلات محروم برسانیم.

مسئول کانون اسلامی بانون موسسه شهید محراب آیت الله مدنی (ره) با اشاره به اینکه از نکات جالب این طرح بانی شدن برخی نانوا‌ها بود، اظهار داشت: خوشبختانه هر سال استقبال از طرح نسبت به سال قبل بهتر بوده است و امیدواریم امسال هم خیران ما را در اجرای این طرح همراهی کنند تا بتوانیم مانند هرسال جای خالی سفر‌های محرومان را پر کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار