رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: باید در شهرداری زیر مجموعه ای به عنوان مرکز توسعه گردشگری تاسیس شود که در این مرکز به صورت تخصصی به مباحث گردشگری و توسعه آن پرداخته شود.
کد خبر: ۷۴۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴ 14 May 2019

جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با موضوع بررسی طرحهای سرمایه گذاری و گردشگری و حل مشکلات پیاده راه اکباتان و تقدیر از انبوه سازان برتر، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهردار، معاون خدمات شهری و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان و جمعی از کسبه پیاده راه اکباتان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: باید در شهرداری زیر مجموعه ای به عنوان مرکز توسعه گردشگری تاسیس شود که در این مرکز به صورت تخصصی به مباحث گردشگری و توسعه آن پرداخته شود.

مدیران سابق میراث فرهنگی در حفظ و احیا بافت تاریخی شهر کوشا نبوده اند

حسین قراباغی با انتقاد از عملکرد مدیران سابق حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در بحث احیای بافت تاریخی و فرهنگی شهر همدان، افزود: کارهایی که باید در راستای احیا، ثبت و مرمت  بافت تاریخی  انجام می شد، صورت نگرفته است و ما وارث آیندگان هستیم و باید امانتداران خوبی باشیم.

رییس انجمن انبوه سازان استان همدان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر انجمن انبوه سازان 632 عضو دارد و با مبلغ 5 هزار میلیارد تومان سرمایه مشغول ساخت و ساز در استان است.

افزایش بیش از چهار هزار واحد ساختمان  در سالی که گذشت

پارسا مهر با اشاره به بخشی از عملکرد سال گذشته انجمن انبوه سازان ، افزود: در سال گذشته 846 فقره پروانه در قالب 4 هزار و 18 واحد ساختمان در همدان اخذ شده است.
 
لازم به ذکر است که در دستور اول جلسه از انبوه سازان برتر تقدیرشد.

شهردارهمدان باید وارد فاز اجرا بشود

رییس شورای شهر همدان ضمن حضور در این جلسه، گفت: شهرداری همدان در برخی موارد قصور می کند و باید پاسخگو باشد و شورای شهر قدرت اجرایی ندارد و فقط ناظر بر کارها و اقدامات انجام شده است.

گردان با ابراز گلایه مندی از شهردار، افزود: چرا شهرداری وارد اجرا نمی شود و ما تا چه زمانی به جای شهرداری وارد شویم، شهردار باید پاسخگو باشد.

بخشودگی عوارض برای کسبه ای که در جداره سازی پیاده راه اکباتان همکاری می کنند

وی با انتقاد از اینکه چرا در پیاده راه اکباتان زیر سازی ها درست انجام نشده است؟، اظهار داشت: کسانی که در پیاده راه اکباتان در جداره سازی شرکت کنند تا یکسال از بخشودگی عوارض بهره مند می شوند. 

رییس شورای شهر همدان افزود: ما باید یارانه بدهیم و اتوبوس های برقی تهیه کنیم و از میدان امام تا میدان هفت تیر این اتوبوسها به صورت رایگان نسبت به جا به جایی افراد اقدام کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این جلسه گفت: پروژه پیاده راه اکباتان هنوز تکمیل نشده است و جداره سازی آن در اولویت قرار دارد.

مجموعه بازار پیاده راه اکباتان باید توسط مشاور مطالعه شود

علی مالمیربا اشاره به اینکه جداره سازی ابتدای پیاده راه اکباتان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر مجموعه بازار باید توسط مشاور مطالعه شود و با جا به جایی ایستگاهها مشکل حل نمی شود.

وی با بیان اینکه در پیاده راه اکباتان باید به دنبال راه حل های ماندگار باشیم، اظهار داشت: ما باید خیابان اکباتان را در قالب یک برنامه جامعه و یکجا ببینیم و همچنین سند راهبردی و ساماندهی محوطه تپه هگمتانه که در انتهای پیاده راه اکباتان قراردارد باید به گونه ای باشد که به همدیگر آسیب نرسانند.

مالمیرخاطر نشان ساخت: مدیریت شهری باید برای حل مشکلات کسبه پیاده راه اکباتان به سمت تغییر کاربری و جذب مشتری حرکت کرده و تقاضا ایجاد کند.

 لازم به ذکر است؛ عده ای از کسبه بازار ضمن حضور در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری مشکلات خود را با ریاست و اعضای شورا و شهردار و مدیر کل میراث فرهنگی در میان گذاشتند و خواستار بازگشایی پیاده راه اکباتان و راه حل برای مشکلات معیشتی و در آمدی خود شدند که به دلیل تبدیل خیابان اکباتان به پیاده راه مختل شده است.


نیاز شهر همدان به تاسیس مرکز توسعه گردشگری/ کسبه پیاده راه اکباتان خواستار حل مشکلات معیشتی و در آمدی خود هستند
 
نیاز شهر همدان به تاسیس مرکز توسعه گردشگری/ کسبه پیاده راه اکباتان خواستار حل مشکلات معیشتی و در آمدی خود هستند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار