آیت الله حبیب‌الله شعبانی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کلینیک خانواده در جهاد دانشگاهی یک ضرورت در استان است، تصریح کرد: مد نظر داشتیم با توجه به اوضاع فرهنگی حاضر و ایجاد مشکلات در خانواده‌ها مرکز مشاوره خانواده‌ای را علاوه بر مرکز مشاوره بهزیستی با حضور مشاوران بسیار قوی به منظور ارتقای سطح مشاوره در استان راه‌اندازی نمائیم که می‌توان در این زمینه با جهاد دانشگاهی همکاری داشت.
کد خبر: ۷۴۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 13 May 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: وجود مدیران انقلابی و متعهد همچون مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی و هم‌چنین حضور جوانان در این جهاد دانشگاهی عامل رشد این نهاد بوده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله شعبانی‌موثقی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دیدار با رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی واحد همدان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک ترکیب عالی از دو واژه مقدس است، هم جهادی و هم دانشگاهی بودن نشان دهنده حرکت جهادی و علمی این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه علمی بودن این نهاد باعث رشد جهادگران است، افزود: چند عامل موجب رشد فعالیت‌ها در این نهاد بوده است، وجود مدیران انقلابی و متعهد همچون مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی رئیس پژوهشکده رویان که فردی متدین، انقلابی، کارآمد، مدیر و متواضع بود و رهبری نیز به این مرکز توجه ویژه داشته‌اند.

آیت الله شعبانی بیان کرد: اگر همه مدیران اهل جهاد بودند رشد علمی در همه جا قابل مشاهده بود، در عرصه‌هایی که مطالعات علمی و مدیریت‌های انقلابی وجود داشته موفقیت حاصل شده است. عامل دیگری که موجب رشد جهاد دانشگاهی بوده است، حضور جوانان در این نهاد است.

امام جمعه همدان با اشاره به تنوع فعالیت‌ها در جهاد دانشگاهی یادآور شد: این تنوع در جهاد دانشگاهی شاید ناهمگون به نظر برسد، اما با مدیریتی صحیح فعالیت‌های متنوع را در خود جای داده است.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کلینیک خانواده در جهاد دانشگاهی یک ضرورت در استان است، تصریح کرد: مد نظر داشتیم با توجه به اوضاع فرهنگی حاضر و ایجاد مشکلات در خانواده‌ها مرکز مشاوره خانواده‌ای را علاوه بر مرکز مشاوره بهزیستی با حضور مشاوران بسیار قوی به منظور ارتقای سطح مشاوره در استان راه‌اندازی نمائیم که می‌توان در این زمینه با جهاد دانشگاهی همکاری داشت.

وی تاکید کرد: افتتاح مرکز جامع زنان از فعالیت‌های خوب استان و نشان‌دهنده این است که جهاد دانشگاهی به خوبی مسئله‌یابی را انجام داده و مرکز افکارسنجی در این زمینه موفق بوده است. در استان همدان نیاز به تقویت بنیه علمی وجود دارد و جهاد دانشگاهی نیز لازم است که در زمینه علمی پیش‌رونده باشد.

در ابتدای این دیدار، اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی با هدف بسط و گسترش آرمان‌های حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تشکیل شده و در طول ۴ دهه پس از انقلاب در حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی منشاء فعالیت‌های مهمی گردیده که این فعالیت‌ها مورد توجه مسئولین ارشد نظام به خصوص رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت شاخص جهاد دانشگاهی که منشأ خیر و برکت در کشور قرار گرفته است، ابراز کرد: تولید و تکثیر سلول‌های بنیادین جنینی و ایجاد پژوهشکده رویان موجب شد تا ایران در تراز کشور‌های مطرح دنیا در این تکنولوژی قرار گیرد.

اسدی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از اساس یک نهاد فرهنگی بوده است، توضیح داد: رویکرد همه فعالیت‌ها در جهاد دانشگاهی فرهنگی است، و این مهم می‌تواند الگودهی بسیار مناسبی برای سایر دستگاه‌ها باشد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از سایر فعالیت‌های جهاددانشگاهی همدان، گفت: با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده قرار است بزودی اجلاس روسای واحد‌های جهاد‌های دانشگاهی کشور به میزبانی جهاددانشگاهی همدان برگزار گردد و این اجلاس فرصت مناسبی است تا مرکز جامع زنان و درمان ناباروری را در همدان افتتاح کنیم؛ که با بهره برداری از این مرکز خدمات بسیار ارزشمندی به هموطنان و ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده دانشگاهی بوجود خواهد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار