فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری پیرو سال‌های گذشته گفت: با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد و جنگ اقتصادی که با آن روبرو هستیم رهبری امسال را هم سال اقتصادی با عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند. 
کد خبر: ۷۴۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱ 07 May 2019
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری پیرو سال‌های گذشته گفت: با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد و جنگ اقتصادی که با آن روبرو هستیم رهبری امسال را هم سال اقتصادی با عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند. 

به گزارش تابناک همدان از ملایر، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران، افزود : ایشان با این نامگذاری سیاست، راهبرد و نقشه راه سالیانه را برای همه مردم و مسئولان مشخص کردند و با توجه به اینکه در حال حاضر دشمن یک جنگ اقتصادی را بر علیه ما راه انداخته لازمه مقابله با دشمن شکل گیری یک اتحاد قوی قوی بین مردم و مسئولان برای خنثی کردن این توطئه و دشمنی‌ها است.

حسینی تصریح کرد: لازمه رسیدن به موفقیت در مقابل دشمن را کار جهادی و اقتصاد مقاومتی است، مسئولان پای کار بیایند و در این مسیر طبق منویات رهبری حرکت کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی در ابتدای سال عنوان کرد: ایشان در این بیانات گهربار چهار ضلع را برای مردم و مسئولان ترسیم کردند که شامل ابتکار به جای انفعال با بهره گیری از نخبگان و دوری از کسالت برای رسیدن به اهداف عالی، اعتماد نکردن به غربی‌ها، فعال سازی ظرفیت‌های تمام نشده در کشور و استفاده از ظرفیت بسیج برای فعالیت‌ها و مدیریت‌ها که به مورد آخر بسیار تاکید داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با نامگذاری ۱۷ اردیبهشت ماه به عنوان سالروز بسیج سازندگی افزود: در این راستا امسال نیز بسیج سازندگی شهرستان فعالیت خود را در قالب برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت اجرا می‌کند.

وی از تشکیل و اجرای ۱۶۶ گروه جهادی محله محور با محوریت مساجد در ملایر خبر داد و بیان کرد: این گروه‌ها در پایگاه‌های مقاومت بسیج عرصه‌ها را در زمینه پزشکی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی شناسایی و کار شروع خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر یاداور شد: در این راستا فعالیت ۵ هزار و ۷۶۶ نفر روز را خواهیم داشت و گروه‌های جهادی محلات با فعالیت در زمینه بسیج مهندسی، پزشکی، مهندسان صنعتی و.. در راستای اعتلای طرح‌های بسیج فعالیت خود را خواهند داشت.

حسینی از واگذاری تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی توسط بسیج سازندگی خبر داد و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت کار آفریان در راستای ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال جوانان در رشته‌های زنبور داری، صنایع دستی و پرورش قارچ، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش آبزیان و طیور و.. در این زمینه فعالیت‌ها شروع می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان نیز با بصیرت افزایی با جهاد کشاورزی طرح بسیج همگام با کشاورز را اجرایی می‌کنیم.

 فرمانده سپاه ناحیه ملایر اضافه کرد:در سال گذشته این طرح با حضور ۱۹ نفر از مهندسان کشاورزی در روستا‌ها اجرا شد که برکات خوبی را به همراه داشت و در کیفیت و کمیت محصول کمک به کشاورزان گام بزرگی بود.

وی با بیان اینکه در این طرح شهرستان ملایر رتبه برتر استان را کسب کرد افزود: امسال این طرح به صورت گسترده‌تر با حضور ۹۵ مهندس کشاورزی در روستا‌ها اجرا می‌شود که مهندسان ما با حضور در مزارع و در کنار کشاورزان در راستای کمک به رفع مشکلات بخش کشاورزی از جمله مقابله با آفات کشاوزان را یاری کرده که امیدواریم شاهد بالا رفتن کیفیت محصولات با این آموزش‌ها باشیم.

 حسینی اظهار داشت:در راستای اعتلای بسیج طرح میز خدمت را در شهرستان داریم، قرار است از مسئولان اجرایی ادارات استفاده شود تا پاسخگوی مردم باشند و مسائل و مشکلات مردم را بررسی کنند.

وی افزود:تفاهم نامه‌ای را با کمیته امداد و بهزیستی برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم را داریم و برای نیازمندان و کسانی که مشکل اقتصادی دارند که در بحث ساخت مسکن ۱۱۰ پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی در ادامه با اشاره به طرح «جهاد همبستگی ملی» اشاره کرد و گفت: بر اساس این هر مسجد در طرح ساخت یک منزل مسکونی برای آسیب دیدگان سیل در مناطق آسیب دیده را پوشش و هر کاسب نیز تحویل یک قلم کالای اساسی را دارد که روی این طرح نیز کار می‌کنیم.


فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ خانه در این طرح به ما واگذار شده گفت: از مردم و خیران با محوریت مساجد درخواست یاری و مساعدت در این طرح را برای بازسازی و نوسازی منازل آسیب دیده در مناطق سیل زده را داریم.

وی از مدیران بانک‌ها نیز درخواست کرد یا توجه به آسیب و تخریب مدارس استان‌های سیل زده درز ساخت مدارس یاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

حسینی ضمن تقدیر از کمک‌های مردمی مردم ملایر و کارخانه‌ها، اصناف و.. در بحث کمک به سیل زدگان از کمک یک و نیم میلیاردی مردم در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی از طریق سپاه به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: این کمک‌ها در ۶ مرحله در قالب ۱۲ کامیون به استان‌های سیل زده ارسال شد و با توجه به اینکه کمک‌ها هنوز در حال جمع آوری و دپو است در نظر داریم هفتمین مرحله کمک‌ها را نیز به مناطق سیل زده داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین در سیلاب‌های امسال نیز در شهرستان سپاه و بسیج عملکرد قابل توجهی داشت و در کنار سایر نیرو‌های امدادی به ویژه در مناطق روستایی از تمام توان و ظرفیت و امکانات برای رفع مشکلات پیش آمده استفاده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: در قالب اردوی جهادی با مشارکت و همکاری مردم یک طرح دیگر را در جاده اصلی همدان به تویسرکان داریم که با ایجاد این مسیر جدید طول مسیر از ۵۵ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.


 حسینی از اجرای طرح «جهاد روشنایی» در روستای علی آباد دمق به عنوان پایلود طرح خبر داد و بیان کرد: در این زمینه رایزنی‌ها و پیگیری طرح با وزارت نیرو انجام شده که اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی را داشته باشیم و با مشخص شدن مکان و زمین آن توسط سپاه و بسیج اقدامات بعدی صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار