رئیس سازمان نظام پزشکی همدان تصریح کرد: امسال حداکثر افزایش تعرفه در بخش سرپایی برای پزشکان عمومی حداکثر ۱۰ درصد و برای متخصصان ۷ تا ۸ درصد است که نسبت به وضعیت اقتصادی و درصد تورم، بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۷۴۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 06 May 2019
علیرضا مدرکیان گفت: فضای فیزیکی ساختمان‌های غیر استاندارد همدان غیر استاندارد است.

به گزارش تسنیم از همدان، مدرکیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: متاسفانه فضای فیزیکی ساختمان‌های پزشکان همدان استاندارد‌های لازم را ندارد بنابراین از شهرداری می‌خواهیم پیش از راه اندازی این ساختمان‌ها نظر نظام پزشکی را هم جویا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وجود دستگاه کارتخوان در بیش از ۹۵ درصد مطب‌های پزشکان خبر داد و افزود: خوشبختانه در استان همدان مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و شکایتی دریافت نشده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه در سال ۹۷، ۱۰۵ شکایت در هیئت بدوی انتظامی ما ثبت شده است، ابراز کرد: تعداد رای‌های صادر شده هم ۱۲۰ رای بوده است که بخشی از آن مربوط به سال‌های گذشته بوده است. در سال ۹۷ سرعت رسیدگی به پرونده‌ها بسیار بالا بوده است.

برخی مردم و رسانه‌ها به پزشکان کم لطفی می‌کنند

مدرکیان با بیان اینکه متاسفانه برخی مردم و رسانه‌ها به قشر پزشکان کم لطفی کرده و آن‌ها را در نقطه مقابل خود می‌بینند، اظهار داشت: ما پزشکان هم جزئی از مردم هستیم و خودمان را همرنگ آن‌ها میدانیم بنابراین انتظار داریم مردم هم نسبت به قشر ما خوش بین باشند.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان همیشه و در کمال صداقت در کنار مردم بوده‌اند، گفت: برخی، ایرادات جامعه پزشکی را بزرگ‌نمایی می‌کنند که این کار اصلا اقدام مبارکی نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان تصریح کرد: امسال حداکثر افزایش تعرفه در بخش سرپایی برای پزشکان عمومی حداکثر ۱۰ درصد و برای متخصصان ۷ تا ۸ درصد است که نسبت به وضعیت اقتصادی و درصد تورم، بسیار ناچیز است.

مدرکیان با تاکید بر اینکه شکایات و اعتراضات پزشکان را از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: این بالا نرفتن تعرفه به هیچ عنوان سبب کاهش کیفیت و مانع خدمت رسانی آن‌ها نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ممنوعیت ویزیت گروهی بیماران توسط پزشک اشاره کرد و گفت: فقط در مواردی آن هم برای پزشکان زنان و زایمان این محدودیت کمتر شده است. چندین جلسه در راستای ممنوعیت ویزیت گروهی برگزار کرده ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان افزود: منشور حقوقی بیماران را بروز کردیم و پیشنهاد می‌کنیم که در تمامی مطب‌ها نصب شود.

مدرکیان با گلایه از اینکه معمولا بیماران اصرار دارند پیش تعداد خاصی از پزشکان بروند که این بار مراجعه و ویزیت را افزایش میدهد، ابراز کرد: اگر این گونه پیش برود و سیستم ارجاع رعایت نشود بدون شک صف نوبت دهی برخی پزشکان به یک سال هم کشیده می‌شود.

صدا و سیما جای ساختن برنامه‌های تخصصی نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با گلایه از اینکه بخشی از برنامه‌های صدا و سیما مربوط به مباحث تخصصی پزشکی و بیماری‌ها است، تاکید کرد: نظر شخصی بنده این است که این برنامه‌ها مناسب عموم مردم نیست و وقتی در باره جزییات یک بیماری و علائم آن صحبت میشود، سبب میشود برخی از بینندگان نسبت آن علائم حساس شوند و تعداد مراجعات غیر ضروری افزایش یابد.

مدرکیان افزود: مراجعات غیرضروری به پزشکان هزینه زیادی را برای بیمه‌ها ایجاد میکند که نتیجه آن هم تاخیر در پرداختی پزشکان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرونده فوت مرحومه حسینی شعار که بر اثر قصور پزشکی جان خود را از دست داد اشاره کرد و گفت: در این پرونده ۸۰ درصد قصور مربوط به پزشک متخصص معالج، ۵ درصد مسئول فنی بیمارستان و ۵ درصد هم مربوط به متخصص بیهوشی تشخیص داده شد.

مطب‌ها رتبه بندی می‌شود

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان به طرح رتبه بندی مطب پزشکان اشاره کرد و گفت: اقدامات اولیه اجرای این طرح انجام شده و برای تعریف استاندارد‌های لازم، از افراد صاحب نظر دعوت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار