علی عطایی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر ترویج زایمان طبیعی بر حساسیت حوزه مادران اشاره و اظهار کرد: در حوزه مرگ و میر مادران در سال ۹۷ وضع خوبی را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم به طوری که از ۲۴ هزار زایمان فقط در ۳ مورد شاهد مرگ مادران بوده‌ایم.
کد خبر: ۷۴۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 06 May 2019
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بابیان اینکه در ترویج زایمان طبیعی به شاخص‌های مورد نظر طرح تحول سلامت نرسیده ایم، گفت: باید برای تحقق این هدف تلاش کرد.

به گزارش مهر، عطایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت کار‌های زیادی انجام شده است که بخش وسیعی از آن را ماما‌ها به عهده داشتند، گفت: ماما‌ها با تلاش بی وقفه خود در تحقق اهداف طرح تحول سلامت تلاش کردند.

عطایی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر ترویج زایمان طبیعی بر حساسیت حوزه مادران اشاره و اظهار کرد: در حوزه مرگ و میر مادران در سال ۹۷ وضع خوبی را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم به طوری که از ۲۴ هزار زایمان فقط در ۳ مورد شاهد مرگ مادران بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه در ترویج زایمان طبیعی علیرغم موفقیت به شاخص‌های مورد نظر طرح تحول سلامت نرسیده‌ایم و باید برای تحقق این هدف تلاش بیشتری انجام دهیم، گفت: سال ۹۶ چهار هزار و ۳۰۰ نفر و سال ۹۷ هفت هزار مادر پیرامون زایمان طبیعی آموزش دیده‌اند که در این میان پنج هزار مادر نیز بیش از ۵ بار به کلاس‌های آموزشی مراجعه داشته‌اند.

عطایی گفت: کاهش مرگ و میر مادران ثمره تلاش و کوشش حوزه بهداشت و درمان به ویژه زحمات ماما‌ها است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه مراسم با تبریک این روز به ماما‌های استان گفت: تلاش و کوشش ماما‌ها در راستای ارتقا سطح سلامت جامعه مادران بسیار ارزشمند بوده و شما شایسته تقدیر هستید.

علی بهرامی افزود: شرایط کاری ماما‌ها بر آحاد جامعه پوشیده نیست و همه گواه سخت کوشی و فعالیت‌های مستمر شما هستند.

وی بهترین شاخصه یک ماما را صبوری او دانست و اظهار کرد: ماما‌ها در شرایط حساس و دشوار با یک لبخند می‌توانند دل نگرانی‌های مادران را برطرف کرده و به آن‌ها روحیه دهد.

بهرامی افزود: وزارت بهداشت در تلاش است که مراحل زایمان را به خود ماما‌ها بسپارد و ما نیز با حمایت از جامعه مامایی و در کنار آن‌ها تلاش خواهیم کرد هر چه سریع‌تر به این مهم دست یابیم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با قدردانی از ماما‌ها به خاطر اهدای هزینه جشن روز ماما به هموطنان سیل زده کشورمان گفت: این یک نمونه از رفتار شایسته شما است و نشان می‌دهد خداوند مهربانی را در فطرت پاک شما قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار