رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: روزانه ۲۰ هزارنفر به مراکز درمانی در شهر همدان مراجعه می‌کنند که یکی از علل آن پایین بودن حق ویزیت در مراکز دولتی است و با توجه به اینکه جمعیت شهرستان همدان حدود ۷۵۰ هزار نفراست، ولی در ماه ۶۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 06 May 2019

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: روزانه ۲۰ هزارنفر به مراکز درمانی در شهر همدان مراجعه می‌کنند که یکی از علل آن پایین بودن حق ویزیت در مراکز دولتی است.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا مدرکیان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جمعیت شهرستان همدان حدود ۷۵۰ هزار نفراست، افزود:، ولی در ماه ۶۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه پزشکان متناسب با درصد تورم جامعه نیست، تصریح کرد: امسال حداکثر افزایش تعرفه در بخش سرپایی برای پزشکان عمومی حداکثر ۱۰ درصد و برای متخصصان ۷ الی ۸ درصد بود که نسبت به وضعیت اقتصادی و درصد تورم، بسیار ناچیز است.

مدرکیان افزود: مراجعات غیرضروری به پزشکان هزینه زیادی را برای بیمه‌ها ایجاد کرده که نتیجه آن تاخیر در پرداختی به پزشکان است.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان یاد آور شد: طبق گزارش یکی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر فرد در طول سال ۹ نوبت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه بخشی از عدم رعایت سیستم ارجاع مربوط به بخش فرهنگ جامعه است، گفت: باید فرهنگ عمومی جامعه اصلاح شود تا از بار مراجعات به پزشکان کاسته شود.

مدرکیان با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی از مراجعات غیرضروری افراد به مراکز درمانی جلوگیری کرد، افزود: برخی از بیمه‌ها از اردیبهشت سال گذشته مطالبات پزشکان را پرداخت نکرده اند و مطالبات معوق یکساله موجب شده است برخی پزشکان قرارداد خود با بیمه را لغو کنند.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: با وجود رایزنی و مذاکره نظام پزشکی برای پرداخت بخشی از بدهی‌ها توسط بیمه، متاسفانه شرکت‌های بیمه گر هیچگونه همکاری نداشته اند تا مانع از لغو قرارداد پزشکان شوند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اکثر فضا‌های فیزیکی ساختمان‌های پزشکان نامناسب است و استاندارد‌های لازم را دارا نیست، بنابراین از شهرداری تقاضا داریم پیش از راه اندازی این ساختمان‌ها نظر کارشناسی نظام پزشکی را هم جویا شود.
مدرکیان با بیان اینکه یکی از مطالبات بیماران تسهیل در آمد و شد به مطب پزشکان است، تصریح کرد: متاسفانه ساختمان پزشکان پیش بینی شده از سوی شهرداری نیز استاندارد لازم را ندارد.
وی اضافه کرد: از شهرداری خواسته ایم هنگام ارایه ساختمانی برای فعالیت پزشکان از نظام پزشکی مشورت بگیرد، اما آن‌ها نسبت به این موضوع توجهی نکرده اند.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان بیان کرد: برخی از ساختمان‌های پزشکان استاندارد نیستند و به دلیل کاربری مسکونی این ساختمان‌ها فاقد آسانسور و سرویس بهداشتی مناسب هستند.


رئیس سازمان نظام پزشکی همدان به طرح رتبه بندی مطب پزشکان اشاره کرد و گفت: اقدامات اولیه اجرای این طرح انجام شده و برای تعریف استاندارد‌های لازم، از افراد صاحب نظر دعوت شده است.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان دربخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از بزرگنمایی نواقص و نقاط ضعف جامعه پزشکی از سوی عموم جامعه گفت: در هر حرفه‌ای اشتباه و قصور پیش می‌آید، ولی در صنف پزشکان این نواقص بزرگنمایی می‌شود و اصحاب رسانه باید از این حساسیت‌ها و افکار منفی در جامعه کاهش دهند.
مدرکیان در پایان با بیان اینکه منکر وجود ایراد، نقص‌ها و تخلف‌های در جامعه پزشکی نیستم، یاد آور شد: با تمام مشکلاتی که وجود دارد، ولی پزشکان همیشه و در کمال صداقت در کنار مردم هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار