کوروش قپانوری کارشناس ورزش
کد خبر: ۷۴۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ 06 May 2019

شاید باورتان نشود یکی از معدود نفراتی که کارنامه بسیار موفقی را در مدیریت در سطح کلان کشوری در پرونده کاری خود ثبت کرده فرزند شایسته ورزش نهاوند دکتر غلامرضا جعفری است که چندین و چند سال است در پست‌های مدیریتی ورزش کشور خدمات ارزشمندی را به کشور پهناورمان عرضه داشته است.

جعفری چندین سال است که ریاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور را بر عهده دارد و قطار موفقیت این فدراسیون را در سرتاسر دنیا به حرکت واداشته و امروز همه کارشناسان ورزش دنیا را با برنامه‌های بسیار کارشناسانه خود در خصوص ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی مات کرده است.

ریاست فدراسیون ورزش روستایی کشور گفت: در کنفرانس‌هایی که با مدیران جهانی ورزش‌های سنتی و بومی محلی داشتم با معرفی تعداد بسیار زیادی از بازی‌های بومی ایران زمین همه ان‌ها را متعجب کردم آن‌ها باور نمی‌کردند که در ایران این همه بازی‌های مختلف برای سرگرمی مردم چه پیر و چه جوان وجود داشته باشد.

دکتر غلامرضا جعفری در مورد ورزش روستایی و بازی‌های بومی ومحلی بیان کرد: به نظر من با اجرای بازی‌های بومی محلی که در سرتاسر کشورمان وجود دارد می‌توان روش زندگی را به کودکان و نسل اینده آموزش داد اکثر بازی‌های سنتی و بومی ما ریشه در پرورش استعداد‌ها برای شروع یک زندگی موفق را دارد پس امروز باید حتما شرایط رادر سطح مدارس و شهر و روستا برای اجرای این بازی‌ها فراهم کرد.

جعفری اعتقاد دارد انجام بازی‌های بومی باعث تزریق روحیه نشاط و شادابی در بین جامعه خواهد شد و در این باره اظهار داشت: انجام بازی‌های بومی محلی که توسط فدراسیون ما در سطح مناطق مختلف کشور شناسایی و ثبت شده یک ویژگی مشترک دارند این ویژگی هم این است که با انجام هرکدام از این بازی‌ها نشاط و شادابی و تحرک خود به خود در بین پیرو جوان ایجاد می‌شود و شورو نشاط بسیار زیادی را ایجاد می‌کند و امید به زندگی را بسیار افزایش می‌دهد و پیرو جوان به یک اندازه با انجام این بازی‌ها بهره جسمی و روانی خواهند برد.

ریاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور در پایان افزود: در تقویم امسال فدراسیون ما برگزاری لیگ شالی را خواهیم داشت برای اولین بار در سطح کشور که با قوانین مختص به خود انجام خواهد گرفت.

 
مردی که دنیا را مات کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار