رضا دانش‌پژوه در تشریح این خبر مطرح کرد: زیستگاه ۴ عقاب طلایی، شاهی، دشتی و تالابی خاندان بزرگ در استان همدان موجود است که تراکم عقاب طلایی نسبت به سایر گونه‌ها بیشتر بوده، اما با این حال در معرض خطر انقراض هستند.
کد خبر: ۷۴۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 06 May 2019
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به وجود ۴ گونه عقاب در استان گفت: وضعیت تراکم عقاب طلایی در استان همدان در مقایسه با سایر گونه‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: زیستگاه عقاب طلایی در مناطق شمالی کشور و در دامنه‌های زاگرس تا استان فارس و حتی کرمان و سیستان و بلوچستان است که وضعیت تراکم جمعیت این نوع پرنده در سطح کشور نگران کننده است.

دانش‌پژوه با بیان اینکه زیستگاه عقاب طلایی در مناطق مرتفع و کوهستان‌ها است، عنوان کرد: با توجه به اینکه اینگونه پرنده‌ها در کوهستان‌ها ساکن هستند مناطقی، چون خانگرمز تویسرکان، لشگردر و گلپرآباد ملایر نیز جزء مناطق حفاظت شده قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زجیره غذایی عقاب‌ها جزء مهمترین دسته غذایی قرار دارد، به طور قطع زیستگاه آن‌ها باید به طور کامل از مواد غذایی متنوع تأمین شود.

دانش‌پژوه با اشاره به کشف تنوع مهره‌داران در استان همدان اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۴ گونه ماهی، ۴ گونه دوزیست، ۴۳ خزنده، ۱۸۳ گونه پرنده و ۴۰ گونه پستاندار در سطح استان کشف شده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان یادآور شد: علت تنوع مهره‌داران در همدان را می‌توان وجود زیستگاه‌های فراوان و متنوع دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار