شا احمد ساکی از دستگیری یکی از اعضای باند فیشینگ در نهاوند خبر داد و اظهار کرد: در پی وصول یک فقره شکایت به پلیس فتا مبنی بر اینکه یکی از شهروندان به منظور خرید کتاب و جزوه کنکوری از درگاه اینترنتی، شماره کارت، رمز دوم و دیگر اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و پس از ۲۴ ساعت بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است، بلافاصله اقدامات فنی و تخصصی توسط تیم ویژه پلیس فتا در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ 04 May 2019
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از دستگیری کلاهبرداری که به روش «فیشینگ» مبالغی را از حساب شهروندان برداشت کرده بود خبر داد.

به گزارش فارس، وی در ادامه گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیس مشخص شد، کاربر یا کاربران ناشناس اینترنتی در پوشش فروش جزوه و کتاب کنکوری در یک کانال تلگرامی آدرس درگاه جعلی پرداخت بانکی را به اعضای کانال معرفی و پس از ورود کاربر به این درگاه با دریافت اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب کاربران می‌کنند.

فرمانده انتظامی نهاوند بیان کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده و بر مبنای اقدامات تخصصی، به کارگیری شگرد‌های خاص پلیسی و انجام اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل در نهایت باند فیشینگ مورد نظر شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم اصلی در یکی از شهر‌های بزرگ کشور دستگیر و به شهرستان نهاوند منتقل شد.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های فنی و مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و عنوان کرد با سوء استفاده از سهل‌انگاری کاربران اقدام به برداشت غیر قانونی از حساب آن‌ها کرده است.

ساکی تصریح کرد: در پی این اقدامات قانونی و قضائی، مبلغ برداشت شده از حساب شهروند نهاوندی مجدداً به حساب او برگشت و مراتب پیگیری برای شناسایی دیگر افراد مالباخته احتمالی در سایر نقاط کشور که به روش مشابه توسط این باند از حساب بانکی آنان برداشت شده، همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از همدستان متهم شناسایی و اقدامات قانونی برای پیگیری پرونده و دستگیری و شناسایی دیگر افراد مرتبط با این باند در دستور کار پلیس فتا و دستگاه قضائی قرار دارد.

فرمانده انتظامی نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت هشدار‌ها و توصیه‌های فنی پلیس در حوزه فضای مجازی نسبت به این موضوع حساسیت و دقت نظر ویژه داشته باشند تا متضرر نشده و در دام اینگونه افراد فرصت‌طلب و سودجو گرفتار نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار