به گفته معاون توسعه و عمران شهری وزیر کشور و بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان بنیاد مسکن، بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر ۶ هزار واحد مسکونی در استان آسیب دیده و نیاز به نوسازی دارند.
کد خبر: ۷۴۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 02 May 2019
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: خسارت‌های ناشی از بارندگی و سیلاب‌های اخیر به واحد‌های مسکونی شهری و روستایی این شهرستان حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

به گزارش ایرنا، داود سوری افزود: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در اثر سیلاب در این شهرستان آسیب دیدند که از این تعداد یک هزار و ۵۱۱ واحد به طور کامل تخریب و نیاز به بازسازی مجدد دارند.

وی بیان کرد: حدود یک هزار واحد نیز آسیب جدی دیده اند و نیاز به تعمیر دارند و پنج هزار واحد باقیمانده جزء واحد‌هایی هستند که فضای دامی و انبار علوفه آن‌ها آسیب دیده و باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر ادامه داد: از هفته آینده کار تشکیل پرونده‌های ساخت و تعمیر واحد‌های آسیب دیده شامل احداثی و تعمیری آغاز و برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

سوری اظهار داشت: رقم تسهیلات برای احداث واحد‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و برای واحد‌های شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال بلاعوض در نظر گرفته است.

وی گفت: حدود ۳۰۰ واحد از واحد‌های کارشناسی شده مربوط به شهر‌ها و هفت هزار و ۲۰۰ واحد مربوط به روستا‌های این شهرستان است که ۱۱۰ واحد از ۳۰۰ واحد مسکونی شهری تخریب شده و مابقی نیاز به تعمیر دارند.

رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر بیان کرد: منتظر ابلاغ مصوبه دولت در راستای بازسازی و تعمیر واحد‌های خسارت دیده بر اثر سیلاب هستیم.

به گفته معاون توسعه و عمران شهری وزیر کشور و بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان بنیاد مسکن، بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر ۶ هزار واحد مسکونی در استان آسیب دیده و نیاز به نوسازی دارند.

همچنین پنج هزار واحد مسکونی در این استان بر اثر سیلاب‌ها تخریب شدند و نیاز به بازسازی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار