احمد توصیفیان با اشاره به اینکه در طول ۱۸ سال گذشته بالاترین رقم افزایش حقوق کارگری ۲۰ درصد بوده است، افزود: امسال میزان افزایش حقوق برای کارگران ۳۶.۵ درصد بوده است.
کد خبر: ۷۴۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 02 May 2019
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بابیان اینکه سال گذشته ۷ هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی از کارخانجات استان همدان انجام شد، گفت: حوادث نیروی کار ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مهر، توصیفیان در جمع کارگران استان همدان بابیان اینکه مقام معظم رهبری کارگران را ستون فقرات تولید می‌دانند، گفت: نقش کارگران در رونق تولید بسیار مؤثر است و در این راستا تلاش همه چه دولت و چه کارفرمایان باید تحقق بخشیدن شعار امسال باشد.

وی کارگران را رکن اصلی رونق تولید دانست و عنوان کرد: برای این مهم باید وجدان کاری و کیفیت کار توسط کارگران ارتقا یابد و شرایط معیشتی و حقوقی توسط کارفرمایان تسهیل شود و دولت نیز قوانین لازم را وضع کند.

توصیفیان با بیان اینکه اگر به دنبال حل مشکل اشتغال هستیم باید جوانان را به سمت زندگی کارآفرینانه و مولد سوق دهیم، گفت: یکی از خلا‌هایی که در بحث آموزش‌های دانشگاهی وجود دارد این است که بین آموزش عملی و تئوری ارتباطی وجود ندارد و زمانی که فارغ‌التحصیلان وارد بازار می‌شوند مهارت لازم را ندارند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین بابیان اینکه افزایش مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی در هیئت دولت تصویب شد، افزود: بر این اساس از اول فروردین مستمری دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان و معادل ۳۶ و نیم درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل و برای سایر سطوح به میزان ۱۳ درصد مستمری آنان در پایان اسفند سال ۹۷ به علاوه مبلغ ثابت ۲۶۱ هزار و ۱۴۷ تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۸ سال گذشته بالاترین رقم افزایش حقوق کارگری ۲۰ درصد بوده است، افزود: امسال میزان افزایش حقوق برای کارگران ۳۶.۵ درصد بوده است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته ۷ هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی از کارخانجات انجام شده و خوشبختانه ۱۰ درصد از حوادث نیروی کار نیز کاهش یافته است.

توصیفیان با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۵ هزار و ۵۸ دادخواست ثبت شده که ۳۰ درصد آن به رأی سازشی رسیده است، عنوان کرد: در شرایط کنونی ۲۱۰ شورا و نماینده کارگری در استان همدان فعال است و در حوزه آموزش نیز تاکنون یک‌هزار و ۲۵۷ نفر کارگر آموزش دیده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار