لیگ دسته دوم فوتبال کشور در فصل ۹۸-۹۷ یکی از پرحاشیه‌ترین فصل‌ها برای تیم فوتبال شهرداری همدان از نتایج ضعیف این تیم، تغییر کادر فنی، تغییر مدیرعامل و بی‌پولی‌های متعدد و تعطیل شدن تمرینات در این فصل تیم فوتبال شهرداری همدان همه نوع حاشیه و جنجالی را تجربه کرد.
کد خبر: ۷۴۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 01 May 2019
تیم فوتبال شهرداری همدان در این فصل از لیگ دسته ۲ یکی از پرحاشیه‌ترین فصل‌ها را پشت سر گذاشت که ماحصل آن تنها حفظ سهمیه این تیم در لیگ دسته ۲ بود.

لیگ دسته دوم فوتبال کشور در فصل ۹۸-۹۷ یکی از پرحاشیه‌ترین فصل‌ها برای تیم فوتبال شهرداری همدان از نتایج ضعیف این تیم، تغییر کادر فنی، تغییر مدیرعامل و بی‌پولی‌های متعدد و تعطیل شدن تمرینات در این فصل تیم فوتبال شهرداری همدان همه نوع حاشیه و جنجالی را تجربه کرد.

در این فصل شهرداریچی‌ها کار خود را با مربی بومی فصل گذشته خود بابک صمدیان آغاز کردند و سکان هدایت این تیم را برای دومین فصل متوالی به بابک صمدیان سپردند تا نتایج خوبی که در چند هفته پایانی فصل گذشته رقم خورد در این فصل هم برایشان اتفاق بیفتد.

هفته اول را شهرداریچی‌ها با باخت در تالش آغاز کردند، اما در هفته دوم با پیروزی بر استقلال اهواز این شکست را جبران کردند بعد از این پیروزی دو دیدار بیرون از خانه را برابر سردار بوکان و کاسپین قزوین به دست آوردند.

اما شهرداریچی در هفته پنجم برابر مقاومت تهران در همدان شکست خوردند، در هفته ششم برابر شهرداری بم تن به شکست دادند، هفته هفتم باز هم در همدان یک شکست تلخ دیگر خانگی را برابر داماش گیلان تجربه کردند و در هفته هشتم نیز برابر خوشه طلایی ساوه بار دیگر در هم شکستند تا چهار هفته پیاپی این تیم طعم تلخ شکست را بچشد و ۶ هفته نیز از پیروزی برای همدانی‌ها خبری نباشد.

با کسب این نتایج ضعیف و ۶ هفته نتیجه نگرفتن تیم فوتبال شهرداری همدان زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر کادر فنی شنیده شد تا حال‌وروز این تیم و انتقاد‌ها روزبه‌روز بیشتر شود و کادر فنی این تیم بیش‌ازپیش تحت‌فشار قرار بگیرند.

در هفته نهم پیروزی برابر فولاد نوین اهواز مرهمی اندک شد بر نتیجه نگرفتن این تیم تا از انتقاد‌ها در مقطعی کوتاه کاسته شود، اما ۳ تساوی پیاپی در هفته‌های بعد مدیریت باشگاه برابر هواداران قرار داد، اما با توجه به در پیش بودن نیم‌فصل بابک صمدیان در بهترین مقطع قول تغییرات و ترمیم تیم را داد و خبری از برکناری نبود.

اما به‌یک‌باره شنیده شد که مدیریت تیم فوتبال شهرداری همدان به‌صورت توافقی با بابک صمدیان قطع همکاری کرده و هادی گل محمدی مربی که فصل پیش به دلیل نتایج ضعیف جای خود را به بابک صمدیان داده بود به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب‌شده است.

این جابه‌جایی انتقاد بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال همدان را به همراه داشت که اگر مبنا بر تغییر سرمربی بود چرا در این مقطع این تغییر صورت گرفت و چرا مربی که فصل گذشته خودتان کنار گذاشتید را دوباره بازگردانید و اگر هادی گل محمدی خوب بود چرا در آن زمان برکنار شد و اگر مربی خوبی نبود چرا دوباره در این مقطع وی را بازگرداندید.

اما با تمام تفاسیر این تغییرات صورت گرفت گل محمدی در هفته نخست نیم‌فصل دوم که روی نیمکت نشست در همدان از سد چوکا تالش گذشت، اما به‌یک‌باره در هفته پانزدهم سنگین‌ترین و تلخ‌ترین شکست تیم شهرداری همدان با نتیجه ۴ بر دو برابر استقلال اهواز رقم خورد و ناکامی‌های این تیم در هفته بعد هم تکمیل شد و یک بر صفر در همدان به تیم سردار بوکان باختند.

سومین شکست متوالی شاگردان گل محمدی برابر کاسپین قزوین باعث شد تا باز هم موجی از انتقادات علیه مدیران باشگاه شهرداری صورت بگیرد، اما در هفته‌های بعد تساوی برابر مقاومت تهران و شکست شهرداری بم کمی از موج انتقادات را کم کرد.

پیروزی هفته بیست و دوم شهرداریچی‌ها خارج از همدان برابر فولاد نوین اهواز را می‌توان مهم‌ترین نتیجه طلایی این تیم دانست که به‌نوعی حکم بقا شهرداری را امضا کرد که با پیروزی خانگی در هفته آینده برابر ایران جوان بوشهر جایگاه شهرداری در جدول تثبیت شد تا خیال مدیران از بقا شهرداری آسوده شود.

با آسوده شدن خیال مدیران از بقا شهرداری در لیگ دسته دوم در دو بازی پایانی لیگ هم شهرداریچی‌ها به فراموشی سپرده شدند که درنهایت با دوشکست برابر آوالان کامیاران و مس نوین کرمان کار خود را به پایان برسانند.

شهرداری همدان از ۲۴ بازی انجام داده ۱۲ شکست و ۶ باخت و ۶ پیروزی را در کارنامه این فصل خود ثبت کرد درنهایت شهرداری همدان از ۲۴ بازی انجام داده ۱۲ شکست و ۶ باخت و ۶ پیروزی را در کارنامه این فصل خود ثبت کرد و با ۲۴ امتیاز در جایگاه دهم این رقابت‌ها قرار گرفت.

اما تغییر یک‌باره امیرحسین اسکندریان مدیرعامل و معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان در مقطع حساس این تیم و انداختن نام پیام حیدری بر سر زبان‌ها برای مدیریت باشگاه یکی دیگر از ضرباتی بود که تیم فوتبال شهرداری همدان در این فصل زده شد.

بابک صمدیان سرمربی ابتدای فصل تیم فوتبال شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه گفته می‌شود تیم ابتدای فصل بد بسته‌شده بود، اظهار داشت: کادر فنی که بعد از بنده تیم را تحویل گرفت اعلام کردند که تیم بد بسته‌شده درصورتی‌که نفرات اصلی تیم همه از بازیکنان خودشان بودند چگونه می‌شود به‌یک‌باره همه تیم بد شوند.

سرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان با اشاره به تغییر خود در نیم‌فصل گفت: هدف عباس صوفی شهردار همدان و مدیران باشگاه در جلسه‌ای که در نیم‌فصل برگزار کردیم صعود بود و ما هم قول مساعد دادیم که با یکسری تغییرات جزو مدعیان باشیم، اما بعد قطع همکاری اینکه فقط انتظار بقا را از کادر جدید خود داشتند را نمی‌دانم.

صمدیان خاطرنشان کرد: امسال ما مشکلاتی زیادی داشتیم که دوست ندارم وارد جزئیات شوم و از مشکلات مالی تا تدارکات ضعیف تیم بود و افرادی نیز برای تیم کارشکنی و حاشیه ایجادمی‌کردند، اما بزرگ‌ترین اشتباه من اعتماد به بعضی از بازیکنان و افراد تیم بود که این مسائل باعث شد نیم‌فصل اول نتایج خوبی را کسب نکنیم و برنامه نیز داشتم که در تعطیلات نیم‌فصل این مشکلات را برطرف کنم که همکاری ما با باشگاه رقم نخورد وگرنه نتایج بهتری رقم می‌خورد.

وی با ارائه راهکار برای پیشرفت فوتبال همدان بیان کرد: من همیشه گفته‌ام و باز هم خواهم گفت: برای ارتقا وضعیت فوتبال همدان باید به فوتبال محلات بیشتر توجه شود فوتبال محلات و رده‌های پایه در کنار تیم داری و فوتبال حرفه‌ای مکمل هم هستند که نابودی هرکدام نابودی دیگری را در پی دارد.

سرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان عنوان کرد: امیدوارم مسئولان شورای شهر و شهرداری همدان حمایت لازم را از فوتبال محلات و تیم بزرگ‌سالان شهرداری داشته باشند، چون استان ما لیاقت بسیار بیشتری دارد.

تمایلی به قبول سرمربیگری نداشتم و با اصرار قبول کردم

هادی گل محمدی سرمربی نیم‌فصل دوم شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه اصلاً راغب به قبول سرمربیگری این تیم نبودم، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت تیم فوتبال شهرداری همدان در نیم‌فصل و نتایج این تیم راغب به قبول مربیگری این تیم نبودم، اما به دلیل درخواست باشگاه و تعصبی که به شهرداری به دلیل زحمات ۵ ساله خود داشتم درنهایت موافقت کردم که سکان هدایت تیم را قبول کنم.

وی افزود: از روزی هم که آمدم به مسئولان باشگاه و شهردار همدان گفتم که ما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم جزو ۵ تیم اول باشیم و تنها در میانه‌ها جدول قرار خواهیم گرفت که قول حمایت‌های لازم را به ما دادند، اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم تیم را به‌خوبی در نیم‌فصل تقویت کنیم و ۱۰ بازیکن را نیز به دلایل مختلف از دست دادیم و تنها ۵ بازیکن جوان و دو بازیکن غیربومی را بدون مبلغی جذب کردیم.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان با اشاره به نتایج خود گفت: در نیم‌فصل دوم نتایج ما با افت‌وخیز زیادی همراه بود که دلیل آن کمرنگ بودن یکدلی و یکرنگی در تیم بود و بازیکنان مسئولیت‌پذیر نبودند و اصلاً تمرکز لازم را نداشتند به‌طوری‌که ۶۰ درصد ازگل‌هایی که دریافت کردیم تنها به دلیل اشتباهات فردی رقم خورد.

نداشتن زمین تمرین ضربه بدی به ما وارد کرد

گل محمدی خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات نداشتن زمین تمرین بود که ضربه بدی به ما وارد کرد تا هفته دهم دور برگشت مسابقه‌ها ۱۳ امتیاز گرفته بودیم و بقای تیم دیگر قطعی شده در دو هفته پایانی دیگر تیم ما شباهتی به تیم نداشت که نتیجه آن شکست برابر کامیاران و مس نوین کرمان بود.

وی با اشاره به آینده تیم فوتبال شهرداری همدان بیان کرد: تیم فوتبال شهرداری همدان می‌تواند هویت فوتبال این شهر باشد و آمال یک هزار بازیکن نوجوان همدان در تیم شهرداری گره‌خورده و باید همچنان حمایت شود.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری عنوان کرد:، اما در پایان صحبت‌هایم باید بگویم این فصل یکی از سخت‌ترین دوران مربیگری‌ام بود.

گفتنی است؛ در این فصل تیم فوتبال شهرداری همدان از تعدد تصمیم‌گیری در مدیریت باشگاه ضربات اصلی را خورد و جایی که نیاز بود همه به دنبال کمک به این تیم باشند اتحاد در مجموعه شورای شهر، شهرداری همدان و سایر مدیران وجود نداشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار