علی مروت امیری با بیان اینکه در مجمو‌ع به بیش از ۷ هزار و ۵۹۰ هکتار از باغات میوه ملایر در اثر سرمازدگی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده، ابراز کرد: میزان محصول خسارت دیده ۸ هزار و ۴۰۰ تن با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۷۴۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 01 May 2019
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: سرمازدگی فروردین ماه امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان به محصولات باغی و کشاورزی ملایر خسارت زده است.

به گزارش تسنیم،  امیری با اشاره به اینکه در مجموع ۵ هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی باغی این شهرستان دچار خسارت سرما زدگی شده است اظهارداشت: میزان‌خسارت سرمازدگی محصولات باغی از ۱۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت سرمازدگی به ۲ هزار و ۵۰ هکتار از باغ‌های زیر کشت بادام با ۵۶۳ تن و یک هزار و ۹۰۰ هکتار از باغ‌های گردوی ملایر با یک هزار و ۵۲۰ تن محصول وارد شده افزود: خسارت وارد شده به محصول بادام و گردوی ملایر به ترتیب ۶ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان و ۱۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 امیری با بیان اینکه در مجمو‌ع به بیش از ۷ هزار و ۵۹۰ هکتار از باغات میوه ملایر در اثر سرمازدگی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده، ابراز کرد: میزان محصول خسارت دیده ۸ هزار و ۴۰۰ تن با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با تأکید بر اینکه در مجموع ۵ هزار و ۶۸۷ هکتار از اراضی باغی این شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شده است اظهار داشت: میزان خسارت سرمازدگی در باغات شهرستان از ۱۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

امیری با اشاره به اینکه میزان خسارت سرمازدگی در باغات سیب، هلو، آلو، شلیل، گیلاس و زردآلوی شهرستان بیش از ۵ هزارو ۷۷۰ تن بوده است گفت: در مجموع خسارت وارده به باغات میوه ملایر ۸ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع به بیش از ۷ هزار و ۵۹۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی ملایر در اثر سرمازدگی و سیل بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است گفت: مجموعا بر اثر جاری شدن سیلاب و سرمازدگی فروردین ماه امسال مبلغ ۵۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان به اراضی کشاورزی و محصولات باغی ملایر خسارت وارد شد.

امیری با بیان اینکه سال گذشته بین ۱۰ تا ۲۰ درصد خسارت سرمازدگی به محصولات شهرستان وارد شده گفت: به علت بارش‌های فروردین ماه امسال و برودت هوا این رقم امسال به رقم ۳۰ درصد رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار