رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین قند و شکر مورد نیاز استان وجود ندارد و توزیع این دو کالا با قیمت دولتی در سراسر استان حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 01 May 2019
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مردم از ایجاد صف‌های طولانی برای خرید کالای دولتی بپرهیزند. توزیع قند و شکر دولتی در تمام ایام ماه مبارک رمضان انجام می‎‌شود.

به گزارش تسنیم، از دو روز گذشته تا کنون شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید قند و شکر دولتی هستیم. در این صف‌ها ازدیاد جمعیت به اندازه‌ای است که رهگذرانی که در حال تماشای مردمان ایستاده در صف هستند گمان می‌برند که قحطی بزرگی در راه است و اگر هرچه زودتر برای خرید این کالا اقدام نکنند ضرر خواهند کرد. درحالیکه بر اساس اظهارات مسئولان استانی، این صف‌های طولانی ناشی از یک «جو روانی» است چراکه هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین قند و شکر وجود ندارد و توزیع دولتی این دو کالا حداقل تا یک ماه ادامه دارد. 

علیرضا شجاعی اظهار داشت: دو بسته شکر ۹۰۰ گرمی به قیمت ۸ هزار تومان و بسته قند ۵ کیلویی با قیمت ۲۳ هزار و ۳۵۰ تومان به مردم عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه این دو کالا اعمال نشده است، ابراز کرد: بیش از ۵ هزار تن شکر وارد استان شده و در حال توزیع در بین مردم است، اما علت هجوم و ایجاد صف‌های طولانی مردم برای خرید قند و شکر را نمی‌دانم.

نیازمند فرهنگ سازی هستیم

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: تا زمانیکه میزان خرید مردم مدیریت نشود و هر خانواده اقدام به خرید بیش از حد نیاز کالا‌ها کند بدون شک شاهد ادامه این صف‌ها خواهیم بود.

شجاعی افزود: در موارد زیادی شاهد بودیم که یک فرد از خانواده چندین بار در صف می‌ایستند و بیش از نیاز خود و خانوادهاش کالای دولتی می‌خرد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه کالابرگ الکترونیکی مشکل ایجاد صف‌های طولانی برطرف می‌شود و برای هر خانواده نوع کالا و میزان سهمیه خرید تعیین می‌شود.

خرید بیش از حد نیاز و انبار کردن تعداد زیادی کالا در منازل، خود عامل مهمی برای پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه و در نتیجه کمبود و گرانی آن کالا است که بدون شک دود آن به چشم خود مردم می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار