منصور ستوده با تأکید براینکه در سال آبی جاری ۵۸۳ میلی متر بارش در استان همدان رخ داده است، بیان کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون ۵۸۳ میلی متر بارش در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱۷ درصدی و نسبت به بلند مدت ۱۲۰ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۷۳۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 10 April 2019
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه حجم مخزن سد اکباتان همدان به ۹۴ درصد رسیده است، گفت: حجم مخزن سد اکباتان ۳۲ میلیون متر مکعب است.

به گزارش ایسنا، ستوده با بیان اینکه دریچه‌های سد اکباتان قبل از سرریز باز شده است، اظهارکرد: دریچه‌های سد اکباتان به منظور خروج رسوبات و گل و‌لای به میزان ۱۵ درصد باز شده و ۱۵ مترمکعب در ثانیه آب از این دریچه‌ها خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل هرساله باید در تمامی سد‌های درحال بهره‌برداری دریچه‌ها بازگشایی شود تا رسوبات و آب بی کیفیت موجود در تراز‌های پایین مخزن سد خارج شود.

پیش‌بینی آورد ۱۰ میلیون متر مکعبی برف‌های بالادست سد اکباتان

وی با بیان اینکه در بالادست سد اکباتان ذخایر خوبی از برف وجود دارد، افزود: ذخایر بالادست سد اکباتان درحال ذوب شدن است و اگر دریچه‌های سد باز نمی‌شد قطعاً ظرف ۲ روز آینده این سد سرریز می‌کرد، اما به منظور شستشوی رسوبات و کنترل سیلاب باز شده است.

ستوده یادآور شد: باز ماندن دریچه‌های سد اکباتان تا زمانیکه بتوانیم ورودی‌های بالادست را کنترل کنیم و حجم مخزن را در تراز نرمال نگهداریم ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به ذوب برف‌های بالادست سد اکباتان، گفت: پیش‌بینی می‌شود حداقل ۱۰ میلیون متر مکعب آب از بالادست وارد حوزه سد اکباتان شود.

وی با تأکید براینکه در سال آبی جاری ۵۸۳ میلی متر بارش در استان همدان رخ داده است، بیان کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون ۵۸۳ میلی متر بارش در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱۷ درصدی و نسبت به بلند مدت ۱۲۰ درصد افزایش دارد.

ستوده یادآور شد: سد کلان ملایر هم اکنون ۴۷ میلیون متر مکعب آب دارد که درحال سرریز است به‌طوریکه ۳۵ مترمکعب آب از این سد خارج و به رودخانه حرم آباد می‌ریزد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد سرابی تویسرکان بیش از ۹۰ درصد آب دارد، عنوان کرد: سد سرابی توسرکان ۸.۶ میلیون متر مکعب آب دارد که برا شرب و رودخانه از این سد برداشت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار