رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند افزود: متاسفانه به علت بارش‌های سنگین و سیل‌آسای امسال تعدادی از برنامه‌های نوروزگاه‌ها اجرا نشد، اما با مشارکت اهالی روستای باباقاسم و فارسبان برنامه‌های نشاط‌آفرینی اجرا شد.
کد خبر: ۷۳۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 09 April 2019
محسن جانجان گفت: ۱۷۰ هزار مورد بازدید از اماکن گردشگری نهاوند صورت گرفت.

به گزارش فارس، جانجان با بیان اینکه در نوروز امسال ۱۷۰ هزار مورد بازدید از اماکن گردشگری نهاوند صورت گرفت اظهار کرد: این اماکن شامل مراکز گردشگری طبیعی، تاریخی، موزه‌ها و دیگر مراکز و جاذبه‌های تفریحی است.

وی گفت: طی این مدت ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و میهمانان در مراکز اقامتی مستقر در مدارس، مهمانپذیرها، ادارات و چادر‌ها اسکان داده شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند اضافه کرد: بیشترین بازدید‌ها از مراکز طبیعی و سراب‌های شهرستان صورت گرفته و بعد از آن مراکز تاریخی و فرهنگی از جمله حمام حاج آقاتراب و موزه‌های تاریخ و تمدن و مردم شناسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: البته امسال تعداد بازدید‌ها و ورود میهمانان به شهرستان متاثر از بارش‌ها و سیل بود به نحوی که به طور متوسط حدود ۱۷ درصد باعث کاهش میزان بازدید‌ها شده است.

جانجان به برنامه‌های اجرا شده در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد نشاط و معرفی فرهنگ و سنت‌های بومی و محلی منطقه به گردشگران در نوروز امسال برنامه‌های متنوعی طراحی شد که بخش عمده‌ای از آن‌ها اجرا و بخشی از آن به خاطر شرایط جوی به طور کامل اجرا نشد.

وی برگزاری نوروزگاه را یکی از مهمترین برنامه‌های نوروز امسال عنوان کرد و افزود: تجربه سال‌های گذشته در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی بومی و سنتی باعث شد برای امسال هشت برنامه نوروزگاه در مراکز سیاحتی و به ویژه در سراب‌ها طراحی و با همکاری مردم بومی منطقه به بهترین شکل اجرا شود.

وی با بیان اینکه موفق شدیم فرهنگ و رسوم سنتی و محلی را برای بازدیدکنندگان به نمایش درآوریم که با استقبال کم‌نظیر مردم روبرو شد گفت: علاوه بر اجرای مراسم نوروزگاه، مراسم اسب‌دوانی، سبزه‌آرایی و پخت آش‌های محلی و برپایی نمایشگاه گردشگری توانمندی‌های بومی و محلی از ابتدای فروردین‌ماه اجرا شد.

جانجان در پایان اضافه کرد: اگرچه کمیت برنامه‌های اجرا شده امسال متاثر از دو مرحله بارش سیل آسا در شهرستان بود، اما افزایش کیفیت برنامه امسال در مقایسه با سال‌های گذشته به خوبی ملموس بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار