کد خبر: ۷۳۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 02 April 2019
در حالی که استان همدان طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه، دهم و یازدهم فروردین ۹۸ طی کمتر از ۴۸ ساعت با حجم بارش فوق‌العاده‌ای روبه‌رو بود و رکورد‌های بارش در برخی نقاط این استان موجب ثبت آمار جدیدی در حوزه میزان بارش در کشور شد، اما با عزم مدیران استان به ویژه استاندار همدان، مردم به راحتی و با حداقل خسارت بحران را پشت سر گذاشتند.

قطعا این حجم بارش یعنی متوسط ۱۲۱ میلیمتر باران طی کمتر از ۴۸ ساعت در سطح استان می‌توانست به یک بحران جدی تبدیل شود که خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد، اما با مدیریت صورت گرفته شاهد بودیم که حتی یک نفر در اثر سیلاب‌ها در استان همدان جان خود را از دست نداد و خسارت‌های مالی وارد شده نیز بسیار حداقلی بود.

بدون شک اگر در بحث بحران شکل گرفته تدبیر نشده و نمی‌شد ما امروز شاهد صحنه‌های تلخی بودیم که شاید تا سال‌ها روح ما را می‌آزرد. 

 آنچه مهم است در مدیریت بحران همه بخش‌های مختلف استان نقش داشته و وحدت و وفاق شکل گرفته در استان برای مدیریت این بحران بسیار محسوس بود.

 در این میان می‌توان به نقش چند نفر به صورت ویژه اشاره کرد که نقش بسیار کلیدی داشته و نمی‌توان به راحتی از کنار کار مدیریتی آن‌ها عبور کرد که در ادامه اشاره می‌شود.

 قطعا در بین مدیران استان نقش #سیدسعید_شاهرخی به عنوان #استاندار_همدان در مدیریت بحران شکل گرفته پررنگ‌تر از دیگران بوده و باید بابت حضور تمام وقتش، سرکشی به اقصا نقاط استان، تشکیل منظم جلسات مدیریت بحران، اعمال دستورات لازم و بجا و. به او خداقوت گفت.

 در کنار استاندار همدان بی‌شک نقش #مصطفی_آزادبخت، معاون سیاسی، امنیتی، #محمودرضا_عراقی، معاون امورعمرانی و #ظاهر_پورمجاهد معاون اقتصادی و منابع انسانی، #علی‌مردان_طالبی، مدیرکل مدیریت بحران و دیگر مدیران استانداری ستودنی است. 

 نقش نیرو‌های نظامی، انتظامی و ارتش در کنار مدیران دولتی نیز بسیار محسوس بود که در این میان می‌توان به حضور پررنگ نیرو‌های سپاه اشاره کرد. حضور سردار #مظاهر_مجیدی، سردار #مهدی_فرجی و سرهنگ #علی_بقایی و دیگر سپاهیان عزیز در صحنه‌های مدیریت بحران علاوه بر کمک به حل مشکلات، قوت قلبی برای مردم بود. 

 در کنار این عزیزان مدیریت فرمانداران استان به ویژه #حسین_افشاری، فرماندار همدان، #حجت‌اله_مهدوی، فرماندار کبودراهنگ، #مراد_ناصری، فرماندار نهاوند، #حبیب_مومیوند، فرماندار تویسرکان و برخی معاونین فرماندار از جمله #فاطمه_حبیبی و #نسرین_کاویانی معاونین امورعمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری #کبودراهنگ و #رزن جای تقدیر و تشکر دارد.

 اما در کنار این همه این عزیزان، پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری‌های سراسر استان انصافا زحمات فراوانی کشیدند که باید از همه این تلاش‌گران به ویژه #پاکبانان عزیز و مهربان تقدیر کرد. اما شهرداری همدان با توجه به گستردگی حجم آب و مناطق تحت پوشش تلاش دوچندانی برای مهار بحران کرد که بی‌تردید از کنار مدیریت جهادی #عباس_صوفی، شهردار همدان، #وحید_علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری، #شهرداران_مناطق_۴ گانه و دیگر مدیران شهرداری نمی‌توان به سادگی عبور کرد.

 و البته نباید تلاش‌های امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان به مدیریت دکتر #بهروز_کارخانه‌ای، پرسنل زحمت‌کش آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان به مدیریت #منصور_ستوده و #سید_هادی_حسینی‌بیدار را نادیده گرفت.

 و نکته حائز اهمیت این است، بحران در ایامی رخ داد که سفر‌های نوروزی نیز در اوج خود بوده و خوشبختانه هیچ مشکلی در این حوزه رخ نداد. در این زمینه تلاش‌های مجموعه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به مدیریت #علی_مالمیر و ستاد‌های سفر شهرستان‌ها، ستاد اسکان فرهنگیان و ستاد اسکان شهرداری همدان به مدیریت #سعید_خوشبخت قابل قدردانی است.

 و همه این‌ها در حالی است که اگر بحران در همدان مدیریت نمی‌شد و اگر نبود تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران استان شاید شاهد اتفاقاتی می‌بودیم که روز‌های پایانی نوروز ۹۸ را برایمان تلخ می‌کرد. پس به همه این عزیزان، تلاش‌گران، مدیران و دلسوزان استان خداقوت گفته و آرزوی سلامتی و سربلندی و سعادتمندی آن‌ها را داریم. همین.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار