حسین محمدی با بیان اینکه بارش‌های اخیر باعث نابود شدن ایل‌راه‌ها وتحمیل خساراتی به عشایر شده است، عنوان کرد: حفاظت از ایل راه‌ها و رفع مشکلات موجود، تامین کننده امنیت عشایر است و نقش بسزایی در ادامه حضور عشایر و حفاظت از سرمایه‌های این قشر دارد.
کد خبر: ۷۳۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 01 April 2019
مدیر امور عشایری استان همدان گفت: جاری شدن سیل در مناطق ییلاقی بر اثر بارندگی‌های اخیر، اکثر ایلراه‌های عشایری استان را که مرمت شده بود، تخریب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدی با بیان اینکه عشایر کوچ رو همدان در مناطق قشلاقی ساکن هستند و هنوز کوچ خود را به مناطق ییلاقی آغاز نکرده اند، اظهار کرد:عشایر نیمه کوچ رو استان همدان در مناطق روستایی ملایر و نهاوند ساکن هستند.

وی با بیان اینکه ۷۲ ایل راه در استان همدان وجود دارد، افزود: از مسئولان مربوطه درخواست می‌شود که نسبت به تامین اعتبار برای مرمت و تیغ زنی مجدد ایل راه‌های عشایری اقدام شود تا عشایر به راحتی به مراتع کوچ کنند.

مدیر امور عشایری استان همدان از بین رفتن ایل راه‌ها و میان بند‌ها را چالش اصلی این قشر در زمان کوچ دانست و گفت: تخریب ایل راه‌های عشایر موجب شده تاآن‌ها دام‌های خود را ناگزیر از حاشیه جاده‌های شلوغ و پرترافیک و یا مسیر‌های سخت گذر عبور داده و در این گذر علاوه بر این که جان مردم عشایر به خطر می‌افتد، دام هایشان نیز تلف می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار