اغلب روستا‌های بخش زرین دشت در حاشیه رودخانه و یا کانال‌های اصلی کشاورزی قرار دارد که با سر ریز شدن این رودخانه‌ها روستا‌های هجوار آن سیلابی شده است ودر حال حاضر تردد در مسیر برزول- فارسبان به سختی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۳۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 01 April 2019
با وجود اینکه انتظار می‌رفت روستا‌های بخش زرین دشت از جمله لیلان، بالاجوب، چناری، عسگرآباد در معرض خطر قرار بگیرند و انتظار آمادگی بیش از پیش را از مدیریت بحران داشتیم، اما ظاهرا شدت بارش‌ها و طغیان رودخانه مدیریت بحران را هم غافلگیر کرد.

به گزارش ایسنا، سیلاب روان که از زمین‌های کشاورزی و رودخانه و زیر پل‌های مسیر طغیان کرده و جاده را فرا گرفته سبب محدود شدن دید و سختی تردد شده است و از عصر دیروز مردم، نیرو‌های امدادی با وسایلی از قبیل: تراکتور در حال آرام کردن اوضاع هستند که شدت بارش‌ها اجازه فراهم سازی وضعیت آرام را نمی‌دهد.

بحران تا حدی است که مرادی، شهردار برزول از مردم شهر درخواست کرد که شب نخوابند و هوشیار باشند و هر تعداد کیسه دارند از شن و ماسه پر کنند و درب حیاط بگذارند.

مرادی با بیان اینکه یک باب مغازه قدیمی که احتمال ریزش داشت، توسط شهرداری تخریب شد،گفت: تنها راه هدایت آب سراب گیان وبرخی رودخانه‌های فصلی بخش گیان، مسیر شهر برزول است، دهانه پل ورودی شهر برزول حدفاصل برزول به روستای گیل آباد گنجایش عبور این‌همه آب و سیلاب را ندارد و از این رو مجبور هستیم راه عبوری برزول به روستای گیل آباد را مسدود کنیم.

وی افزود: با همکاری مردم و کشاورزان برزول جاده قدیمی برزول- سردوران تخریب شد و با ایجاد یک سد خاکی تا این لحظه مانع ورود سیل به شهر برزول شده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار