آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با تاکید بر اینکه منکر ضعف مدیریت در برخی مسائل نیستیم، اما مسئله اینجاست این کشور‌ها که قبله آمال برخی غرب‌گرایان شده‌اند هم درگیر تلفات و خسارات بلایای طبیعی شده‌اند، گفت: برخی هدفمند دنبال کمرنگ نشان دادن اقدامات و یا به حاشیه بردن آن هستند و باید مراقب این دسیسه‌ها بود.
کد خبر: ۷۲۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ 29 March 2019
امام جمعه همدان گفت: برخی به صورت هدفمند در فضای مجازی وقوع بلایای طبیعی را بستری برای القای ناکارآمدی نظام و سلب اعتماد مردم قرار داده‌اند.

به گزارش مهر، آیت‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان یکی از توصیه‌های قرآن کریم به صاحبان عقل را تقوا عنوان کرد و با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) از ایثارگری و صبر ایشان برای ماندگاری دین اسلام سخن گفت.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان افزود: عقلانیت از دیدگاه امام موسی کاظم (ع) ۳ شاخصه دارد که اگر شخصی به آن توجه نکند بویی از عقل نبرده است.

وی بابیان اینکه افرادی که به دور از عمل گرایی درگیر آرزو‌های طولانی و خواسته‌های مبتنی بر توهمات شوند، عادت به زیاد حرف زدن داشته باشند و با شهوت‌های نفس عبرت‌بینی خود را کور کنند؛ بویی از عقلانیت نبرده‌اند، گفت: از دیدگاه حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) در روز جمعه هزاران نسیم رحمت خدا شروع به وزیدن می‌کند که هرکس می‌خواهد به هر هزار رحمت دست یابد باید بعد از نماز عصر یکصد مرتبه سوره «قدر» را بخواند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی به وقوع سیل در برخی مناطق کشور اشاره کرد و بابیان اینکه در پی این رخداد شاهد یکدلی، وحدت، انسجام و بسیج همگانی مردم برای کمک به سیل‌زدگان بودیم، گفت: باید این جلوه‌های مهربانی و همراهی را پررنگ‌تر کرد.

وی با اشاره به استقرار ۲۷ پایگاه هلال احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از فعالیت گروه‌های جهادی، دانشجویی و تشکل‌های مختلف تقدیر کرد و گفت: تا کنون ۸ محموله کمک‌های مردمی توسط هلال احمر به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

آیت الله شعبانی در ادامه با بیان اینکه برخی هدفمند در فضای مجازی وقوع بلایای طبیعی را بستری برای القای ناکارآمدی نظام و سلب اعتماد مردم قرار داده‌اند، گفت: این افراد فضا را طوری نشان می‌دهند که در ایران خبری از مدیریت نیست، اما در کشور‌های دیگر همه مسائل در بهترین حالت ممکن مدیریت می‌شود.

امام جمعه همدان به وقوع سیل سال ۲۰۱۸ در ژاپن با ۲۰۰ کشته و سیل آمریکا در سال ۲۰۱۷ با ۵۰ کشته اشاره کرد و افزود: این دو کشور تنها نمونه‌هایی از تلفات وقوع سیل است و وقوع بلایای طبیعی در هر کشوری خسارت و تلفات خود را بر جای می‌گذارد.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اینکه برخی سیل اخیر را به گناهکار بودن مردم منطقه ربط می‌دهند که این هم اشتباه است، گفت: منکر تأثیر سو ء. گناه نیستیم، اما علت تامه وقوع بلایا گناه نیست و باید در انتقال مباحث از افراط و تفریط دوری کرده و با تدبر و تفکر اقدام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار