حمید پرورشی خرم اظهار داشت: بارش در روز‌های قبل در این محور‌ها به تناوب وجود داشت، اما شدت بارش‌ها اکنون افزایش دارد و مجبور هستیم برای باز ماندن محور‌های ارتباطی این بخش از استان همدان به سمت مرکز استان و راه‌های خروجی از استان؛ در هر محور یک لاین را سریع باز نگه داریم.
کد خبر: ۷۲۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 26 March 2019
معاون راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: بارش سنگین برف در محور ارتباطی شهر‌ستان‌های جنوبی همدان شامل ملایر، نهاوند و تویسرکان داریم و راهداران برای باز‌نگه‌داشتن راه تاکنون در تلاش هستند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره بر اینکه از رانندگان انتظار داریم در عبور از این محور‌ها صبور باشند، افزود: در شهرستان‌های شمالی همدان بارش داریم، اما به شدت بارش‌ها در محور جاده‌ای شهر‌ستان‌های جنوبی استان نیست و سیاهی آسفالت کامل دیده می‌شود، اما به معنای با سرعت غیر‌مجاز راندن رانندگان و بی‌احتیاطی هم نیست.

معاون راهداری حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: با تلاشی که بیش از ۵۱۶ راهدار و ۲۸۵ دستگاه برف‌روب، برف‌خور و خودروی پشتیبانی راهداری در دستور کار دارند و دایم هم همه محور‌ها را؛ به خصوص محور ارتباطی شهرستان‌های جنوبی استان را برف‌روبی می‌کنند اکنون همه راه‌های ارتباطی استان همدان باز است.

پرورشی اظهار داشت: راه‌های ارتباطی استان همدان از مرکز استان و شمال استان به سمت مرکز کشور هم بارش سبک دارد و باز است و مشکلی برای تردد در این محور‌ها نداریم.

معاون راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: مشکل اصلی که ما در گردنه‌های برفگیر استان مانند اسد‌آباد و دولایی و ... با مواجه هستیم رانندگان و مهمانانی هستند که در این مسیر با کمترین امکانات مناسب سفر‌های نوروزی و تغییر اقلیم مسافرت می‌کنند.

وی گفت: اغلب شاهد هستیم که به هر دلیل خودرویی در گردنه برف‌گیر به دلیل تمام شدن بنزین یا نداشتن زنجیر چرخ کنار جاده مانده و راننده با لباس مناسب فصل تابستان پشت فرمان نشسته است یا حتی یک پتو همراه ندارد تا رسیدن کمک امدادی خانواده را از سرمای جاده محافظت کنند.

پرورشی اظهار داشت: در این شرایط همکاران ما به ضرورت مجبور به کمک به راننده و خانواده وی و همرانش هستند تا آن‌ها را به پایگاه‌های راهداری جاده‌ای که برای اسکان اضطراری پیش‌بینی کردیم منتقل کنند که بخشی از وقت همکاران را برای اجرای وظایف محوله و ماموریت‌ها هدر می‌دهد.

وی افزود: مشکل دیگر همکاران ما در مسیر‌های برف‌گیر استان هم رانندگانی است که اطلاعی از نحوه بستن زنجیر چرخ ندارند و با سر خوردن خودرو‌هایشان در محور‌های ارتباطی مسیر را بند می‌آورند؛ تقاضا داریم رانندگان قبل از آغاز سفر از پربودن باک بنزین خود مطمئن شوند و به صورت عملی بستن زنجیر چرخ را تمرین کنند. بدون همراه داشتن جیره غذایی خشک برای ۲۴ ساعت و لباس گرم راهی مسیر‌های جاده‌ای کوهستانی نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار