مهدی خدابخشی با تاکید بر اینکه عرضه قلیان در اماکن عمومی نسبت به پارسال کاهش چشمگیری داشته و به صفر رسیده است، گفت: در سال گذشته در اماکنی مانند گنجنامه و غار علیصدر شاهد عرضه قلیان در ساعات شب بودیم. اما امسال هیچ موردی مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۲۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 26 March 2019
مسئول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عرضه قلیان در اماکن عمومی و رفاهی تفریحی همدان به طرز چشمگیری کاهش یافته و می‌توان گفت: به صفر رسیده است.

به گزارش تسنیم، خدابخشی اظهار داشت: بر اساس مکاتباتی که با شهرستان‌های استان انجام شد، همکاران ما در سراسر استان به شکل جدی با عرضه قلیان برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: همانند سال‌های قبل، مبارزه با عرضه قلیان در اماکن عمومی و تفریحی گنجنامه و غار علیصدر که پذیرای گردشگران زیادی است، شروع شده و خوشبختانه مورد خاصی گزارش نشده است.

مسئول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به هیچ عنوان اجاره عرضه قلیان را نمی دهیم، ابراز کرد: از ۲۰ اسفند بازرسی‌ها شروع شده و اماکن حساس و عمومی را مورد بازرسی قرار دادیم.

خدابخشی با بیان اینکه با دادستانی صحبت کردیم که با پرونده‌های مربوط به عرضه قلیان و مواد غذایی ناسالم به شکل ویژه برخورد کنند، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ پرونده‌ای در زمینه عرضه قلیان تشکیل نشده است.

مسئول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: پارک‌ها و بوستان‌ها هم جزو مراکز عمومی هستند، بنابراین از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده عرضه قلیان در این اماکن با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند.

 تمام آزمایشگاه‌های آب استان فعال است

خدابخشی در بخش دیگری از گفت‌وگو به اهمیت سلامت آب آشامیدنی اشاره کرد و افزود: در این ایام سلامت آب شرب مناطق مختلف استان را مورد بازرسی قرار داده و کلرسنجی کردیم. نمونه‌های مشکوک را به آزمایشگاه ارسال کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ۱۰ نمونه آب مشکوک در استان به آزمایشگاه ارسال شده که مشکلی نداشته است. هر گاه کلر آب پایین بیاید سریعا نمونه را به آزمایشگاه ارسال می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار