رضا عزیزی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد انجام تست اعتیاد رانندگان افزایش یافته است گفت: با انجام تست‌ها عمده مصرف‌کنندگان مواد مخدر، رانندگان وسایل نقلیه عمومی بوده‌اند.
کد خبر: ۷۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 26 March 2019
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد انجام تست اعتیاد رانندگان افزایش یافته است گفت: با انجام تست‌ها عمده مصرف‌کنندگان مواد مخدر، رانندگان وسایل نقلیه عمومی بوده‌اند.

به گزارش فارس، عزیزی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: بار‌ها از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی خطرات عدم رعایت قوانین گوشزد شده است، اما گویا متاسفانه برخی از مردم نمی‌خواهند به این موضوعات توجه کنند.

وی با اشاره به رصد مصرف مواد مخدر از سوی رانندگان توسط عوامل پلیس در جاده‌های استان گفت: ۱۰ روز مانده به ایام نوروز تست مصرف مواد مخدر از سوی رانندگان آغاز شده و در حال انجام است ضمن اینکه به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اخذ گواهی راهنمایی و رانندگی از رانندگان مصرف‌کننده مواد مخدر، جریمه ۴۰۰ هزار تومانی و ارجاع آن‌ها به دادسرا گفت: توقیف گواهینامه به مدت ۶ ماه و عدم امکان رانندگی در این مدت از جمله جریمه‌های در نظر گرفته شده برای رانندگان متخلف در تست اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه جلوی مصرف‌کنندگان مواد مخدر در جاده‌ها گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: رانندگان مصرف‌کننده مواد مخدر حتما ترک اعتیاد را در برنامه داشته باشند یا وارد جاده‌ها نشوند چرا که هیچ اغماضی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید به اینکه تا پایان تعطیلات نوروز برخورد با رانندگان مصرف‌کننده مواد مخدر ادامه خواهد داشت و احتمالا ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته این امر تحقق یابد گفت: جریمه ۴۰۰ هزار تومانی و توقیف ۶ ماهه گواهینامه جزای سنگینی است که امیدوارم رانندگان توجه لازم را به این موضوع داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان همدان خوشبختانه ناوگان مسافربری همدان سالمترین ناوگان در سطح کشور است افزود: با انجام تست‌های اعتیاد، تست اغلب رانندگان استان منفی و استان‌های دیگر مثبت نشان داده است.

وی با بیان اینکه با انجام تست رانندگان مصرف‌کننده مواد مخدر را غافلگیر کرده‌ایم افزود: با اجرای طرح نوروزی پلیس، راننده بیش از ۱۵۰ ناوگان مسافربری اعتیاد داشته‌اند که عمدتا نیز متعلق به استان‌های دیگر بوده‌اند.

عزیزی با اشاره به مصرف جوش شیرین از سوی برخی از رانندگان مصرف‌کننده مواد مخدر برای منفی نشان دادن تست اعتیاد گفت: در تست بزاقی اعتیاد خوردن جوش شیرین، قرص آسپرین و... تأثیری ندارد و اعتیاد را نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار