حجت الاسلام دشتکی گفت: بیش از ۸۶ درصد شرکت کنندگان سال گذشته در مراسم اعتکاف در استان همدان کمتر از ۲۵ سال سن داشتند و ۲۰ هزار نفر معتکف در ۱۵۰ مسجد استان حاضر شدند.
کد خبر: ۷۲۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ 21 March 2019
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: پیام بیانیه «گام دوم انقلاب» مدیریت دینی بر پایه ولایت است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی دشتکی با تبریک سال نو و ایام ماه رجب و ایام اعتکاف گفت: ماه رجب در فرهنگ دینی مسلمانان به خصوص شیعیان دارای جایگاهی ویژه است تا جایی که نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به ایام اعتکاف گفت: یکی از فرصت‌های مناسب تبلیغی در فرهنگ دینی و مذهبی فصل نیایش است که شامل ماه‌های رجب، شعبان و رمضان می‌شود.

اعتکاف سنت نبوی و سیره علوی است

وی یکی از سنت‌های حسنه ایام رجب را اعتکاف عنوان کرد و با بیان اینکه اعتکاف سنت نبوی و سیره علوی است، گفت: طی سال‌های اخیر استقبال از برنامه اعتکاف گسترده بوده و این استقبال از سوی جوانان بیشتر است.

حجت الاسلام دشتکی گفت: بیش از ۸۶ درصد شرکت کنندگان سال گذشته در مراسم اعتکاف در استان همدان کمتر از ۲۵ سال سن داشتند و ۲۰ هزار نفر معتکف در ۱۵۰ مسجد استان حاضر شدند.

وی با بیان اینکه امسال هم گرچه مصادف با ایام تعطیلی سال نو است، اما استقبال جوانان وجود دارد و در همین راستا نیز ۱۴۰ مسجد در استان در نظر گرفته شد، گفت: در راستای برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی کمیته‌های مختلفی تشکیل شده تا برنامه‌های ویژه این ایام را برای معتکفان به نحو احسن انجام دهند و در این خصوص از اساتید حوزه و دانشگاه کشور و استان برای حضور در جمع معتکفان دعوت شده‌است.

یکی از اولویت‌های مراسم اعتکاف در استان همدان تبیین پیام گام دوم انقلاب است مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اینکه یکی از اولویت‌های مراسم اعتکاف در استان همدان تبیین پیام گام دوم انقلاب است، گفت: خلاصه پیام گام دوم انقلاب مدیریت دینی بر پایه ولایت است.

وی با بیان اینکه در جزئیات این پیام هم رهبر معظم انقلاب بر اخلاق، معنویت، خودسازی و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی به عنوان راهبرد رسیدن به تمدن نوین اسلامی تاکید دارند، گفت: تبیین محتوای این پیام در بین معتکفان یکی از اولویت‌ها است و در برنامه ریزی‌ها مدنظر بوده است.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه این پیام در برنامه ریزی سال جدید برنامه‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان پیشتاز در اقدام و عمل به پیام گام دوم انقلاب آن را با نگاه مدیریت دینی در سایه ولایت و اخلاق و معنویت با راهبرد سبک زندگی اسلامی و اولویت خودسازی که اعتکاف نماد و جلوه اصلی خودسازی است، مدنظر دارد.

وی با بیان اینکه خودسازی در سایه عبادت، نماز و روزه و ارتباط با خدا ممکن می‌شود، گفت: تمام این موارد در بحث اعتکاف لحاظ شده و امیدواریم این آغاز هم برای تمام برنامه‌ها و هم برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب آغاز مبارکی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار