ابراهیم جلیلی به برگزاری مراسم استقبال از بهار در روز سوم فروردین ماه اشاره کرد و گفت: نمایش خیابانی برای اجرا در پارک سیفیه ملایر و موزه ملایر مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۲۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 21 March 2019
رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه نوروز امسال ۲۴ برنامه نوروزگاه در ملایر برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی نیز برنامه ریزی شده است.

به گزارش مهر، جلیلی با بیان اینکه امسال مسافران شهر جهانی انگور و شهر ملی مبل منبت نوروزی خاطره‌انگیز را تجربه خواهند کرد، افزود: ۲۴ نوروزگاه در شهرستان ملایر برگزار خواهد شد و تلاش شده اوقاتی شاد و مفرح برای مردم ملایر و مسافران رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده تا همه بخش‌های مختلف شهرستان ملایر در این نوروزگاه‌ها سهیم باشند، اظهار کرد: در روز‌های قبل از تحویل سال نو مراسم خاصی در ملایر برگزار می‌شود که از جمله آن آئین شب علقه و کرسی نشینی است که این مراسم با همراه شدن موسیقی محلی در روز ۲۶ اسفندماه برگزار شد.

جلیلی به برگزاری مراسم استقبال از بهار در روز سوم فروردین ماه اشاره کرد و گفت: نمایش خیابانی برای اجرا در پارک سیفیه ملایر و موزه ملایر مدنظر قرار گرفته است.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه بازی‌های بومی در روستای حسین آباد ناظم اجرا خواهد شد، گفت: این برنامه در قالب جشنواره در روستای پری نیز برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره بادبادک، جشنواره پخت شیرینی و سمنو و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی را مورد اشاره قرارداد و گفت: مسابقه اسب سواری، ایجاد بازارچه‌های نوروزی، اجرای موسیقی زنده و مسابقه عکاسی از مهم‌ترین نوروزگاه‌های این شهرستان است.

جلیلی با بیان اینکه شهرستان ملایر ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد، گفت: توجه با آداب و رسوم سنتی این شهرستان در ایام نوروز از مهم‌ترین کار‌های صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار