جواد مرادیان گفت: به طور کلی موسیقی با مشکل مواجه است و بعد این همه سال هنوز ساز و کار مشخصی برای چگونگی و طرز برخورد با آن ارائه نشده و هم‌چنان بر مشکلات لاینحل آن، افزوده می‌شود.
کد خبر: ۷۲۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 21 March 2019
کارآفرین برتر حوزه موسیقی در همدان با بیان اینکه دولت موسیقی را حمایت نمی‌کند و برای همین در حوزه کارآفرینی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم گفت: موسیقی برنامه مدونی در کشور ندارد.

به گزارش فارس؛ «جواد مرادیان» نامی آشنا در موسیقی استان همدان است. هنرمند باسابقه‌ای که سال‌هاست در این حوزه فعالیت داشته و در کنار آموزش این هنر فاخر به جوانان، حضور در جشنواره‌ها و کنسرت‌های مختلف را هم با کسب مقام‌های برتر آن‌ها در کانامه خود ثبت کرده است و در سال‌های اخیر علاوه بر معرفی به عنوان کارآفرین برتر حوزه فرهنگ، به همراه گروه «هزاردستان» خود اجرا‌های متعدد خیریه‌ای را هم در حمایت از کودکان بی‌سرپرست و سرطانی برگزار کرده است.

در ادامه مصاحبه ما با ین هنرمند موسیقی را می‌خوانید:

شما به عنوان کارآفرین برتر موسیقی انتخاب شده‌اید، چطور به این عنوان دست پیدا کردید؟

مرادیان: سال ۸۷ تحت عنوان اشتغالزایی و کارآفرینی و در بخش آموزشگاه تعاونی فرهنگی شرکت کردیم و این عنوان به پاس اشتغالزایی و جذب فارغ‌التحصیلان موسیقی به بنده اهدا شد. از همان سال تاکنون مکانی فراهم کردیم که این فرهیختگان علمی و دانشگاهی جذب آموزشگاه شوند.

کارآفرینی در حوزه موسیقی با چه مشکلاتی مواجه است؟

مرادیان: به طور کلی موسیقی با مشکل مواجه است و بعد این همه سال هنوز ساز و کار مشخصی برای چگونگی و طرز برخورد با آن ارائه نشده و هم‌چنان بر مشکلات لاینحل آن، افزوده می‌شود.

طبیعتاً اگر کارآفرین این حوزه باشی مشکلات چند برابر می‌شود بخصوص اینکه دولت به عنوان متولی رسمی، موسیقی را حمایت نمی‌کند و برای همین در حوزه کارآفرینی با مشکلات بسیاری روبه رو هستیم.

 لطفاً در این مورد بیشتر توضیح دهید.

مرادیان: در جامعه ما موسیقی به عنوان شغل جا نیفتاده است. از وقتی خانه موسیقی افتتاح شد، مجموعه‌ای دور هم جمع شدند که به عنوان یک سازمان غیردولتی عضوگیری کردند. بعد مسأله بیمه را فراهم کردند ما تا قبل از تأسیس خانه موسیقی هیچ هنرمند موزیسینی در ایران بیمه نبود.

موسیقی برنامه مدونی در کشور ندارد. مثلاً چند وقت یکبار به مناسبت دهه فجر، توجهی به موسیقی شده و بعد همه چیز فراموش می‌شود.

وضعیت موسیقی همدان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مرادیان: از لحاظ جذب هنرجو خوب استقبال می‌شود و از نظر کنسرت هم به نسبت قبل افزایش نشان می‌دهد، اما بحث مجوز‌ها همچنان فرایندی زمان بر و طاقت‌فرساست. البته قضیه موسیقی سنتی نسبت به موسیقی پاپ فرق دارد.

تغییر ساختار برگزاری جشنواره موسیقی امسال را چطور می‌بینید؟

مرادیان: رقابت یعنی یک انتخاب و اینکه تعدادی زیادی انتخاب نمی‌شوند و بازخورد خیلی خوبی نخواهد داشت لذا شخصاَ با رقابت مخالفم، اما در کنار گروه‌ها، می‌توان تک‌نوازی هم باشد.

پیش‌بینی شما از آینده موسیقی همدان چیست؟

مرادیان: موسیقی هیچ وقت به عنوان شغل پذیرفته نشده است، راستش با این شرایط خودمان، خودمان را اداره می‌کنیم و اداره ارشاد فقط یک مجوز به ما می‌دهد و با ادامه این روند، آینده خوبی نخواهیم داشت، کاش یک صدم «هنر هفتم» به موسیقی اهمیت می‌دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار