ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ برنامه مختلف نوروزی برای مردم و مسافران در نظر گرفته شده است گفت: این برنامه‌ها از دو روز گذشته شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.
کد خبر: ۷۲۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ 21 March 2019
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه بیش از ۳۵ برنامه مختلف نوروزی برای مردم و مسافران در نظر گرفته شده است از اجرای جشنواره نوروزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، جلیلی ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر از روز‌های پایانی سال گذشته در اداره میراث فرهنگی ملایر فعال شده و آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری مراسم استقبال از مسافران نوروزی به ملایر در اولین روز از نوروز اشاره کرد و افزود: صبح امروز ۱۵ نفر از اولین مسافران از ورودی میدان استقلال ملایر مورد استقبال مسوولان شهرستان قرار گرفتند و به آن‌ها سوغات و شاخه‌های گل اهدا شد.

وی با بیان اینکه در اولین روز از بهار ورود مسافران به ملایر با توجه به وضعیت جوی پایدار چشمگیر بوده است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد حضور مسافران و گردشگران بسیاری در شهرستان باشیم.

جلیلی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز نیز مراسم جشن و «سیاه بازی» با همکاری شهرداری و هنرمندان شهرستان در پارک معلم برگزار می‌شود گفت: جشنواره نوروزی نیز برای سومین روز نوروز در خیابان خیام پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در سومین روز از نوروز مراسم بدرقه مسافران ملایر به مشهد نیز در ایستگاه راه‌آهن ملایر با حضور مسوولان انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر در موزه لطفعلیان و عمارت مصدقی ملایر برنامه‌های مختلفی در حال انجام است گفت: ایجاد سفره‌خانه سنتی، عرضه دمنوش‌های گیاهی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی برای مردم و مسافران پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در سایر روز‌های این ایام نیز برنامه‌های شاد و مفرحی در شهر و روستا‌های ملایر از جمله بازی‌های بومی محلی، تور ملایرگردی، جشنواره بادبادک‌ها برای کودکان، مسابقه اسب‌سواری در تپه نوشیجان، پخت شیرینی محلی و مسابقه زیباترین سبزه‌آرایی در عمارت مصدقی، مسابقه عکاسی از نوروز و ده‌ها برنامه دیگر انجام خواهد شد.

جلیلی خاطرنشان کرد: ملایر دو مزیت شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور را دارد و با توجه به تبلیغات انجام شده از رسانه ملی امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروز شاهد رشد چشمگیر حضور مسافران و گردشگران در این شهرستان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار