فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: این شهرستان با داشتن دو نشان جهانی انگور و ملی منبت امروز یکی از شهرستان‌های شناخته شده کشوراست که باید هم راستا با این دو محور برای توسعه و پیشرفت آن تلاش شود.
کد خبر: ۷۲۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 18 March 2019

فرماندار ویژه شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات چندماهه حضورش در این شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با داشتن دو نشان جهانی انگور و ملی منبت امروز یکی از شهرستان‌های شناخته شده کشوراست که باید هم راستا با این دو محور برای توسعه و پیشرفت آن تلاش شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، باب الله فتحی با اشاره به دستاورد‌های سفرمعاون اول رئیس جمهور به این شهرستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌های مفرح و شاد در قالب برگزاری کنسرت‌ها، برنامه‌های مناسبتی، یادواره‌های شهدا، افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت و دهه فجر، از جمله دستاورد‌های سال جاری برشمرد.

وی جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را ازدیگر توفیقات چندماهه اخیراین شهرستان ذکر کرد و افزود: درفصل بهار جاری رتبه شهرستان ملایر در جدول استانی با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ردیف‌های انتهایی جدول استان بود که این رقم امروز به میزان ۴۹ میلیارد تومان رسیده و یک واحد گلخانه‌ای بزرگ در آینده با اشتغال زایی ۲۰۰ نفر درقالب این تسهیلات بزودی اجرایی می‌شود.

فتحی تصریح کرد: از نظر جذب تسهیلات در حال حاضر رتبه برتر استان و از نظر درصدی نیز جزو رتبه‌های برتر استان هستیم.

وی پیگیری برای راه اندازی مجدد و باتولید واحدا‌های تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان را از دیگر اولویت‌های خود دراین مدت ذکرکرد وبیان کرد: گرچه علیرغم تلاش‌های بعمل آمده برخی واحد‌ها هنوز مشکلاتی را دارند، اما فولاد جعفری بزودی وارد چرخه تولید خواهد شد.

نماینده عالی دولت در ملایر اجرای سند راهبری توسعه شهرستان را از اولویت‌های مهم در ملایر دانست و خاطر نشان کرد:در این زمینه دو مزیت مهم انگور و مبل و منبت به عنوان محور فعالیت مدیران اجرایی شهرستان تعریف شده و براساس برنامه بایستی بیشترین اشتغال را در این زمینه در اجرای سند راهبردی داشته باشند.

فتحی با اشاره به فرسودگی شبکه برق ملایر که هرساله خسارت زیادی را به مشترکان صنعتی و خانگی وارد می‌ساخت، افزود: برای رفع این مشکل بیش از ۷ میلیارد تومان ازمحل اعتبارات وزارت نیرو درنظر گرفته شده که قرار است سال آینده تخصیص یابد.

معاون استاندار اضافه کرد: کاهش سطح آب زیرزمینی، کاهش نزولات آسمانی، چاه‌های غیرمجاز ازمشکلات بخش آب در روستا‌ها ست، به همین دلیل و براساس سند راهبردی توسعه شهرستان، پیگیری مجتمع‌های آب رسانی روستایی در ملایر دارای اولویت ویژه است ومطالعه ایجاد چهار مجتمع آبرسانی در ملایر انجام شده و ان شاالله طی سه سال آینده این مجتمع‌ها ایجاد می‌شود.

به گفته فتحی با ایجاد این مجتمع‌ها تعداد ۶۰ روستا باحدود ۴۰ هزار نفر جمعیت از نعمت آب برخوردار و مشکل آب روستا‌ها حل خواهد شد.


وی خبر داد: تکمیل طرح‌های پارک ملل ملایر به ویژه رفع مشکلات برق آنرا ازاولویت‌های سند راهبردی شهرستان است، قرار است سال آینده با اعتبارات شهرداری شاهد رفع مشکلات این پارک و احداث نمایشگاه مبل و منبت با اعتبار اختصاص یافته برای ایجاد این نمایشگاه در پارک ملل باشیم.

فرماندار ملایر ادامه داد: در سند راهبردی شهرستان برای سایر حوزه‌ها هم بررسی‌های کارشناسی لازم انجام شده که امیدواریم باهمدلی مدیران اجرایی شهرستان بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت طی سه سال باقی مانده این سند باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر با قدردانی از تلاش یکساله خبرنگاران و نقش آن‌ها در توسعه همه جانبه شهرستان گفت: امروز رسانه‌ها با نقد‌های راهبردی خود مکمل مدیریت اجرایی شهرستان هستند.

وی در پایان با اهدای لوح یادبود از خبرنگاران تقدیرکرد.
ایجاد چهار مجتمع آبرسانی روستایی در ملایر



۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار