فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از ساماندهی ۵ هزار شبگرد در سطح استان به منظور کمک بیشتر به تأمین امنیت، خبر داد و گفت: تدابیر امنیتی در ایام تعطیلات عید نوروز برای رفاه حال شهر وندان و مسافران در نظر گرفته شده و همدان از ضریب امنیتی بالایی در کشور برخوردار است.
کد خبر: ۷۲۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 18 March 2019
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از ساماندهی ۵ هزار شبگرد در سطح استان به منظور کمک بیشتر به تأمین امنیت، خبر داد و گفت: تدابیر امنیتی در ایام تعطیلات عید نوروز برای رفاه حال شهر وندان و مسافران در نظر گرفته شده است.

به گزارش تابناک همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح در جمع خبرنگاران، افزود:، همدان از ضریب امنیتی بالایی در کشور برخوردار است.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در یک سال گذشته خاطر نشان ساخت: ۲ هزار و ۵۰۰ مورد عملیات انتظامی در بخش‌های مختلف استان وبیش از ۹۴۰ هزار مورد تماس مردمی داشته ایم که با رشد ۲۰ درصدی داشته و بیش از ۵۰ درصد در حوزه ارشاد و راهنمایی و ۴۵ درصد در حوزه عملیاتی بوده است.

کامرانی صالح در ادامه با بیان اینکه ۷ هزار فقره پرونده معادل ۸۵ درصد پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره ناجا به مصالحه منجر شده است تصریح کرد: برگزاری ۳۴ جلسه ملاقات مردمی در دفتر ۱۹۷ و ملاقات چهره به چهره با ۲ هزار نفر از دیگر اقدامات در سال ۹۷ بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه طرح راهور از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۸ فروردین ماه ادامه دارد، عنوان کرد: در حوزه پلیس راه و راهور ۱۵ ایستگاه پلیس راهور فعال است کما اینکه قرارگاه نوروزی امام علی نیز برای خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف فعال شده است.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه ۳۰ ایستگاه انتظامی راهور برای ایام نوروز فعالیت خواهند کرد، عنوان کرد: برای راهنمایی در حوزه‌های ترافیکی و انتظامی طرح نوروزی با هماهنگی ادارات آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، راهداری و امداد خودرو آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق طرح ترافیکی را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: در نوروز و برای حوزه‌های انتظامی بیش از چند هزار نفر از پرسنل فعال خواهند شد و یک فروند بالگرد هوایی نیز در همدان فعال خواهد شد.

کامرانی صالح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چهارشنبه پایان سال، کاهش آسیب‌دیدگان طی دو سال اخیر را به فال نیک گرفت و با بیان اینکه باید این روند را شتابان ادامه دهیم گفت: آگاهسازی مردم و نظارت بر روی فرزندان توسط خانواده‌ها در این زمینه مثمر ثمر خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به کشف ۹۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه که بخشی از آن نیز دست‌ساز بود افزود: متأسفانه طی چند روز اخیر بر اثر انفجار مواد محترقه در یکی یک منزل در شهرک مدنی یک نوجوان به شدت آسیب دید.

وی در ادامه از شناسایی ۳۱ انبار کالای قاچاق در استان خبر داد و گفت: در حوزه بررسی این کالاها، برخی فاقد مدارک بودند که به عنوان کالای احتکار ضبط و تحویل نهاد‌های ذیربط به منظور چرخه در بازار توزیع شدند، البته اگر افراد مدارک مورد نیاز را در روند بررسی ارائه می‌دادند نسبت به ترخیص کالا‌ها اقدام می‌شد.

کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی استان از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات خبر داد و و تأکید کرد: باید روند کاهشی بیش از پیش تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان در برنامه باشد.

وی اشاره‌ای هم به فضای مجازی و اقدامات پلیس فتا کرد و گفت: در این حوزه با ۷۰۰ فقره تشکیل پرونده و افزایش ۲۵ درصدی مواجه بودیم، بیشترین علت پرونده‌ها مزاحمت اینترنتی و کلاهبرداری بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان از آموزش ۳۴ هزار نفر در حوزه آسیب‌های فضای مجازی خبر داد و تأکید کرد: بیشترین مشکلات در این حوزه به شناخت ناکافی از آسیب‌های آن برمی‌گردد ضمن اینکه متأسفانه برخی بعد از مواجهه با این آسیب‌ها به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار