مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در اولین جشنواره ملی مد و لباس سی پال در سازمان بین المللی اکو حضور یافت و گفت: در مباحث اقتصادی توجه به صنعت مد و لباس و در نظرگرفتن برنامه هایی خاص و حرفه ای در این حوزه می تواند رونق اقتصاد را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 15 March 2019

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در اولین جشنواره ملی مد و لباس سی پال در سازمان بین المللی اکو حضور یافت. 

به گزارش تابناک همدان، در این جشنواره که بسیاری از فعالان و طراحان مد و لباس حضور داشتند نظرات خود را با مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده در میان گذاشتند و اظهار کردند: با وجود اینکه مد و لباس بخشی از فرهنگ است این حوزه تا حدودی مغفول مانده است.
 
علیمحمدی، با اشاره به تاثیر صنعت مد و لباس بر فرهنگ و اقتصاد کشور افزود: با تمرکز بر موضوعاتی که در جامعه و فرهنگ ما در زمینه پوشاک مورد توجه است و با اشاعه آن و به کاربردنش در صنعت مد و لباس می توان به تقویت ارزش های فرهنگی مورد تاکید در جامعه توجه ای افزون داشت.

وی خاطر نشان ساخت: در مباحث اقتصادی نیز توجه به صنعت مد و لباس و در نظرگرفتن برنامه هایی خاص و حرفه ای در این حوزه می تواند رونق اقتصاد را در پی داشته باشد.

یکی از فعالان این حوزه با بیان اینکه کشورهای دیگر از هنر صنعت مد و لباس بهره برده‌اند، گفت: مد و لباس در اقتصاد و فرهنگ کشورهای فعال این حوزه نقش بسزایی داشته است و با وجود اینکه مد و لباس بخشی از فرهنگ ما است اما این حوزه تا حدودی مغفول مانده است.

وی افزود: با استفاده از این هنر علاوه بر تاثیر گذاری فرهنگی در جامعه می‌توانیم از صادرات مد و لباس بهره فرهنگی اقتصادی ببریم.

گفتنی است فعالان این عرصه، برگزاری جشنواره‌های این‌چنین را روزانه برای ارتباط مستقیم طراحان، تولیدکنندگان عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان موثر می‌دانند و امید دارند با برگزاری جشنواره‌های متنوع در سراسر ایران فرصت مناسبی جهت پویایی این صنعت فراهم آید.

لازم به ذکر است،  در این دیدار در خصوص برگزاری همایش و یا جشنواره ای دیگر در خصوص طراحی‌ لباس متناسب با فرهنگ ملی ایران تبادل نظر شد و ضمن بررسی نقش زنان در صلح، به برگزاری همایشی مرتبط به طراحی لباس صلح نیز اشاره شد.

 حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در اولین جشنواره ملی مد و لباس سی پال در سازمان بین المللی اکو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار