کد خبر: ۷۲۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ 13 March 2019
سرانجام شاهد خطبه‌هایی بودیم که ای کاش دیرتر و دیرتر خوانده می‌شد؛ اما صلاح کار به دست بزرگان است و مردم سمعا و طاعتا...

آیت الله محمدی در یک خداحافظی زودهنگام مقام خود را به حجه الاسلام شعبانی سپرد و گرچه فرمود: از همدان نمی‌رود، اما دیگر اثرگذاری و جامعیت نقش ایشان در بزنگاه‌های حساس را نخواهیم دید و از سخنان حکیمانه اش در محافل و منابر مختلف بی نصیب خواهیم شد.

گرچه این مقام و منصب‌ها موقتی است و از این آمد و شد‌ها بسیار دیده ایم، لیکن این رفتن برای دوستداران و علاقمندان این شخصیت محبوب، فقدان یک نگاه عارفانه و وحدت بخش در تمامی شئون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

باید یادآوری کنیم که چه روز‌های سختی برای استان پیش می‌آمد و چه موانع به ظاهر غیرقابل عبوری پدیدار می‌شد، که با سرانگشت تدبیر معظم له برطرف شده و دوباره امن و امان به شهر باز می‌گشت.

در مدت زمان امامت ایشان در جمعه‌های پانزده سال گذشته، و بلکه در تمام روز‌ها و ایام سال، هرگاه مدیران اجرایی، هنرمندان، سرمایه گذاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه با مشکلی مواجه می‌شدند، دفتر و بیت آیت الله محمدی مامنی برای آرامش همگان بود و سخنان همدلانه، رهنمود‌های خردمندانه و یا اقدام‌ها و سفارش‌هایی که ذیل درخواست‌ها می‌نوشتند، سبب می‌شد تا امور جاری به روال برگردد و نام و آوازه‌ی همدان به دارالمومنین بیشتر نزدیک شود تا به دارالنفاق.

طه محمدی تنها یک نام نبود بلکه اسم رمز گشایش قفل‌های سختی بود که گاه بعضی از سر نادانی بر در‌ها و راه‌های توسعه زده بودند.

کافی بود تا نام ایشان قرائت شود و راهگشایی حاصل.

همواره قوت قلب‌ها بود که:

اسم اعظم بکند کار خود‌ ای دل، خوش باش...

و ماحصل ۱۵ سال سیادت و سروری بی اسباب و خواسته در این استان اثرگذار، مودت و دوستی بین ارباب عقول و تضارب آرا و افکار بین اصحاب فلسفه و کلام بود.

آن‌ها که برنامه‌های پاسداشت حکیم هزاره‌ها را به یاد دارند و سپس حضور آیت الله در بنیاد بوعلی را بخاطر می‌آورند، اذعان می‌کنند که همین یک ابتکار عالمانه و نگاه فرزانه وار به حکیم هزاره ها، موجب شد تا همدان به ملتقای فرهنگ و تمدن شهره شود و میزبان فلاسفه و اندیشمندان بزرگ.

برپایی جلسات شبانه در زیارتگاه ابن سینا آن هم در ایام مبارک رمضان، اوج تجلی نگاه حکیمانه امام جمعه معزز ما و آموزه‌ای ماندگار برای مریدانشان بود.

احیای مکتب جعفری در عمل، یکی از چند راهی بود که ایشان بدان رهبری اش می‌کرد:

تا بدانیم که به چندین هنر آراسته است...

بی آنکه بخواهیم وارد حاشیه‌های وداع ایشان و احتمال دلگیری‌ها و رنجش خاطر معظم له شویم، شایسته است یادآوری کنیم که بالاخره این اتفاق رخ داده و ضرورت حفظ وحدت در شرایط فعلی سفارش ایشان است، اما باید هم بزرگان و اعاظم قوم بدانند و هم مردم قدرشناس همدان از یاد نبرند که آیت الله آبرو و اعتبار مادستان است و تحت هیچ شرایطی نباید از رهنمود‌ها و هدایت‌های ایشان در آینده بی نصیب شویم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار