سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، فضای مجازی کشور را رها و یله دانست و تاکید کرد: همه مخالف فیلترینگ هستند، اما به شرط آنکه بتوان فضای مجازی را به درستی مدیریت کرد.
کد خبر: ۷۲۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 09 March 2019
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، فضای مجازی کشور را رها و یله دانست و تاکید کرد: همه مخالف فیلترینگ هستند، اما به شرط آنکه بتوان فضای مجازی را به درستی مدیریت کرد.

به گزارش تابناک همدان از خانه ملت، احد آزادی‌خواه با اشاره به سخنان رییس جمهور که به صراحت با فیلترینگ مخالفت کرده است، گفت: این حرف رییس جمهور کارشناسی نیست؛ صحیح نیست به این دلیل که جوانان مخالف فیلترینگ هستند، مسئولان هم ابراز مخالفت کنند، زیرا این کار توهین به جایگاه مدیریتی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من هم مخالف فیلترینگ هستم؛ همه مخالف آن هستند، اما به شرط آنکه بتوان فضای مجازی را به درستی مدیریت کرد و در دست گرفت.

آقای رییس جمهور! شما که مخالف فیلترینگ هستید، بگویید کدام کشور پیشرفته اروپایی که شما علاقه‌مند ارتباط با آن‌ها هستید، آشفتگی فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران را دارد؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از وضعیت کنونی افزود: از یک سو فضای مجازی را رها و یله گذاشته‌اند که هر که هر طور دلش خواست در آن محتوا بریزد و برداشت کند و از سوی دیگر هم می‌گویند فیلترینگ نباشد؛ کدام کشور اینگونه است؟

وی گفت: آقای رییس جمهور! شما که مخالف فیلترینگ هستید، بگویید کدام کشور پیشرفته اروپایی -که شما علاقه‌مند ارتباط با آن‌ها هستید و همه وقت دولت را گذاشتید که با آن‌ها ارتباط برقرار کنید- آشفتگی فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران را دارد؟

آزادی‌خواه با تاکید بر تعریف حدود و ثغور این مساله، بیان کرد: دولت به عنوان مجری باید متناسب با نیاز جامعه، لایحه‌ای را تقدیم مجلس کند؛ مجلس هم با نگاه تعاملی کار را پیش خواهد برد.

وی افزود: مطمئن هستم اگر دولت لایحه جامع در حوزه ساماندهی فضای مجازی ارائه کند، کمیسیون فرهنگی مجلس در کمترین زمان آن را به سرانجام می‌رساند؛ ولی دولت نه تنها این کار را نمی‌کند بلکه با طرح‌های مجلس هم همراهی ندارد و اصلا بنای دولت بر آن است که در این زمینه همراهی و همکاری نکند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس، این امر را ظلم به تربیت فرزندان آینده دانست و ادامه داد: اصرار دولت به دلیل عوام‌فریبی و جلب رضایت اولیه جوانان است در حالی که این ایده کارشناسی‌شده نیست؛ می‌توان به جای فیلترینگ، مهندسی فضای مجازی را در اختیار داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما می‌توانیم نیازمندی‌های جوانان را در یک حدود مشخص برآورده کنیم؛ نه مانع‌تراشی و فیلترینگ به معنای ممنوعیت بلکه استفاده از بستر فضای مجازی و در نظر گرفتن نیاز‌های منطقی جوانان.

به گزارش خانه ملت؛ رئیس جمهور در رشت گفته که دولت با فیلترینگ و محدودیت مخالف است، زیرا فیلترینگ فضای مجازی، موجب عقب ماندن ما از دنیای امروز می‌شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار