عباس کشاورز گفت: سطح زیر کشت گندم در کشور ۲ درصد از سال گذشته بیشتر شده است و وضعیت مزارع تا این لحظه بسیار عالی می‌باشد.
کد خبر: ۷۲۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 08 March 2019
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: طبق پیش بینی، امسال بیش از ۱۴ میلیون تن گندم در کشور از مزارع این محصول برداشت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کشاورز در آیین کلنگ زنی مجتمع خدماتی و تبدیلی صنایع کشاورزی نهاوند در ۲ فاز اظهار کرد: این میزان تولید گندم از دو میلیون و ۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت دیم تولید می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه امسال در چهارمین سال متوالی خودکفایی در تولید گندم هستیم و نیازی به واردات این محصول نیست، ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت شد که طبق پیش بینی، در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون افزایش تولید گندم خواهیم داشت.

کشاورز گفت: سطح زیر کشت گندم در کشور ۲ درصد از سال گذشته بیشتر شده است و وضعیت مزارع تا این لحظه بسیار عالی می‌باشد.

وی با بیان اینکه تدارک کود شیمیایی خیلی بیشتر از سال گذشته دیده شده است اظهار کرد:تقریبا ۲۴ درصد تا امروز از سال گذشته کود بیشتری مصرف کرده ایم و اولین سالی است که بعد از مدت‌ها با ۸۰ هزار تن بذر مازاد به سال زراعی قبل رفتیم و هیچ کشاورزی در دسترسی به بذر استاندارد مشکلی نداشته است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جدید پیش بینی می‌شود بیش از ۱۴ میلیون تن گندم برداشت شود افزود:برای سال چهارم کشور از واردات گندم بی نیاز خواهد شد.

کشاورز همچنین درباره عدم دریافت پول چغندرکاران گفت:من دیروز مطلع شدم که کشاورزان کرمانشاه و همدان از یک کارخانه خارج از منطقه طلبکار هستند و سریعا با مسئولین کارخانه تماس گرفتم و قول دادند که تا پایان سال جاری مطالبات کشاورزان این دو منطقه نیز پرداخت شود.

 در ادامه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی فرماندار نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ومدیران استانی وشهرستانی مجتمع خدماتی وتبدیلی صنایع کشاورزی نهاوند در ۲ فاز که، فاز اول این پروژه شامل ایجاد سردخانه ۱۰ هزارتنی همراه با بسته بندی میوه جات، تولید کنسانتره وپودر میوه با ظرفیت ۳۰ هزار تن و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و فاز دوم این پروژه شامل تولید انواع آبمیوه کلنگ زنی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار