مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه در بهمن ماه ۳۰ فقره پرونده در حوزه گوشت قرمز به سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده است افزود: جریمه این واحد‌ها ۱۳۰ میلیون ریال بوده است.
کد خبر: ۷۲۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ 07 March 2019
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه بازار همدان رها نشده است گفت: همدان جزو معدود استان‌هایی بوده که بیشترین دریافتی مرغ و گوشت منجمد را داشت، با توجه به سیاست تنظیم بازار و استاندار سعی بر این بود هیچ صفی برای توزیع مرغ و گوشت نداشته باشیم.

به گزارش فارس، این روز‌ها مردم همدان نسبت به تفاوت قیمت برخی از اجناس در بازار گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند.

وضعیت اقتصادی منجر به عدم ثبات قیمت در بازار همدان شده است که برای اطلاع از روند بازرسی‌ها به سراغ مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان رفتیم.

علیرضا حسن‌پور با اشاره به اینکه تخلفات در ماه‌های اخیر افزایش یافته است اظهار کرد: در این راستا برخورد‌ها را سخت‌تر کرده و بازرسی‌ها شدید‌تر شده است.

وی با بیان اینکه روش‌های برخورد با متخلفان را تغییر داده و مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته‌ایم گفت: از ابتدای بهمن‌ماه در حوزه مرغ ۷۷ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده که تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۹۴ میلیون ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه در بهمن ماه ۳۰ فقره پرونده در حوزه گوشت قرمز به سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده است افزود: جریمه این واحد‌ها ۱۳۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای با عنوان «نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی» به ریاست دادستان کشور و دبیری سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است خاطرنشان کرد: بر این اساس آن دسته از واحد‌های صنفی که کالا‌های اساسی را توزیع و تولید می‌کنند و حتی عرضه‌کنندگان مستقیم این اجناس را در برنامه نظارت مستقیم داریم.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بازرسی‌ها نسبت به این موارد تشدید شده است گفت: هر واحدی که اصرار بر تخلف داشته باشد با هماهنگی تعزیرات حکومتی و دادستانی، قطعاً حکم تعطیلی یا تعطیلی موقت با نصب بنر را خواهد داشت.

تعطیلی واحد‌های متخلفی که اصرار بر تخلف دارند

وی با بیان اینکه بدون اغماض در برخورد با متخلفان قاطعیت و جدیت خواهیم داشت افزود: با افرادی که اصرار بر تخلف دارند قاطعانه برخورد کرده و حتی موضوع را رسانه‌ای خواهیم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه در بهمن ماه ۱۴ فقره پرونده در حوزه عرضه‌کنندگان اصلی گوشت قرمز تشکیل شده است بیان کرد: برای عاملان اصلی توزیع مرغ ۱۵ پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی پرونده در رابطه با عرضه خارج از شبکه گوشت قرمز تشکیل شده که شامل رستوران‌ها و مراکز تهیه غذاهاست گفت: به برخی از پرونده‌ها رسیدگی شده و برای برخی دیگر نیز تا چند روز آینده حکم صادر می‌شود.

حسن‌پور در پاسخ به اینکه نظارت بیشتری در بازار از سوی سازمان‌های مربوطه نیاز است افزود: مراجع متعددی وظیفه نظارت بر عملکرد بازار را دارند که مهمترین این سازمان‌ها صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است.

وی با تاکید به اینکه تعزیرات حکومتی استان با توجه به دستور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و استاندار همدان در کنار سازمان‌های نظارتی حضور دارد، اما مستقیم وظیفه نظارت را ندارد گفت: با این وجود تمام تلاش ما این است که نظارت خوبی از واحد‌های صنفی داشته باشیم و به تبع با توجه به موقعیت اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمن، برخی سوء استفاده‌هایی دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان خاطرنشان کرد: با ورود دادستان کشور در حوزه نظارت دقیق به دنبال این هستیم مجازات‌های سنگینی اعم از نقدی و غیرنقدی را برای متخلفان در نظر بگیریم.

تشدید برنامه گشت سیار تعزیرات

وی با اشاره به اینکه برنامه گشت سیار در این ایام تشدید خواهد شد و به صورت مستمر در سطح استان فعالیت خواهند داشت افزود: در روز‌های تعطیل نیز این گشت‌ها فعال خواهد بود.

حسن‌پور با تاکید به تعطیلی واحد‌های متخلفی که اصرار بر تخلف دارند گفت: ارتباط نزدیکی بین مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی در برخورد با متخلفان ایجاد شده است.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه به گفته مردم نظارت بر بازار همدان بسیار کم است و گویا این پاس‌کاری‌های وظایف از سوی هر سازمانی به سازمان دیگر این مشکلات را به وجود آورده است؟ افزود: سازمان تعزیرات حکومتی با وجود اینکه وظیفه نظارت بر بازار را ندارد، اما خود را مسوول دانسته و در این امر ورود کرده همانطور که دادستانی ورود داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با تاکید به اینکه تعزیرات حکومتی نه تنها عقب نبوده بلکه پشتیبانی کرده و در کنار مراجع نظارتی است گفت: خدمت به مردم وظیفه است و باید پاسخگوی نیاز‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه مردم هر جا متوجه تخلف شدند موارد را به ما منتقل و نتیجه آن را پیگیری کنند در ادامه در خصوص اینکه «بازار همدان رها شده است» افزود: این موضوع را قبول ندارم.

حسن‌پور بیان کرد: اگر به استان‌های همجوار مراجعه کنید متوجه خواهید شد که بازار همدان از ثبات بهتری برخوردار است و از نظر قیمت نیز کمتر از این استان‌ها محصولات عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم استان‌های همجوار برای خرید کالا به استان همدان مراجعه می‌کنند یادآور شد: کم‌انصافی است بگوییم بازار همدان رها شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه همدان جزو معدود استان‌هایی بوده که بیشترین دریافتی مرغ و گوشت منجمد را داشت افزود: با توجه به سیاست تنظیم بازار و استاندار سعی بر این بوده که هیچ صفی برای توزیع مرغ و گوشت نداشته باشیم.

وی گفت: این کالا‌ها به صورت صدور حواله‌هایی با نظارت مستقیم مراجع نظارتی بین مصرف‌کنندگان به ویژه نیازمندان توزیع می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه هر سازمانی می‌تواند درخواست حواله را از سازمان صنعت، معدن و تجارت داشته باشد گفت: اقدامات انجام شده جای تقدیر دارد هرچند کاستی‌هایی هم وجود دارد و باید جبران کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار