اسفندیار خزائی حفاظت و صیانت از اراضی ملی را نیازمند جلب مشارکت مردمی و عزم همگانی دانست و افزود: منابع طبیعی نعمتی ارزشمند و بااهمیت است که زندگی بدون آن ممکن نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام تأکید و سفارش فراوانی بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی و همچنین کاشت درخت و مراقبت از آن شده است.
کد خبر: ۷۲۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 01 March 2019
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار بوته آویشن در همدان کشت شده و افزایش آن تا ۶۰۰ هزار بوته ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، وی بهره مندی استان همدان از ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی و مراتع را از الطاف الهی ذکر کرد و گفت: با توجه به گستردگی وسعت اراضی ملی باید در بحث حفظ و توسعه منابع طبیعی، بیابان زدائی کار و توسعه بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود توسعه طرح‌های آبخیزداری در دستور کار قرار دارد و طی سالجاری در ۱۷ زیر حوزه در ۹ شهرستان پروژه‌های مهم و تاثیر گذاری انجام شده و کاشت بیش از ۳۰۰ هزار اصله بوته آویشن در مراتع استان اجرایی شده و افزایش آن تا ۶۰۰ هزار اصله نیز ادامه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل را واگذاری کار‌ها به خود مردم عنوان کرد و افزود: با این کار هم حفاظت از اراضی ملی به خوبی انجام می‌شود و هم مردم بومی منطقه بهره بردار واقعی این مراتع هستند و از ثمرات و نتایج آن‌ها بهره مند می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار