وحید سخائیان اظهار داشت: قبل و بعد از نوروز دو بازه زمانی پیک سفر ۲۸ اسفند تا دوم فروردین و ۱۲ فروردین تا ۱۵ همین ماه را در استان داریم که برای این بازه‌های زمانی هم برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۷۲۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 28 February 2019
رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت ناوگان اتوبوسی همدان برای سفر‌های نوروزی؛ ۱۲ اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی درباره ترافیک سفر ناوگان اتوبوسی قبل و بعد از نوروز در استان همدان هم افزود: مردم ولایت‌مدار دیار دار‌المونین علاقه خاصی دارند که قبل از تحویل سال سال جدید را کنار حرم امام رضا (ع) باشند به این دلیل هم براین سفر و پابوسی حرم حضرت امام رضا (ع) برنامه‌ریزی می‌کنند به این دلیل هم تقاضای سفر به این مقصد در روز‌های پایانی سال افزایش می‌یابد.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: در روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی هم شهروندان همدانی ساکن در سایرشهر‌ها که برای دید و بازدید به همدان سفر کردند باید به مکحل کار و یا سکونت خود برگردند که باز هم در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ فروردین ترافیک سفر دیگری را با ناوگان اتوبوسی همدان تجربه می‌کنیم.

سخائیان با تاکید بر اینکه قبل از عید برای سفر به مشهد مقدس هر پنج دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: بعد از این شهر هم تقاضای سفر برای تهران است که البته در روز‌های پایانی تعطیلات نوروز رخ می‌دهد. سایر شهر‌ها هم به صورت معمول طول سال تقاضای سفر دارند.

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در سال‌های اخیر سفر با خودروی شخصی بیش از سال‌های قبل رواج داشته به این دلیل هم در آمار سال‌های ۹۵ تا ۹۶ نوروز کاهش مسافر ۸ تا ۱۰ درصدی را شاهدیم. در بازه‌زمانی طرح نوروزی سال قبل ۲۶۴‌هزار ۵۵۹ نفر مسافر و در سال قبل از آن هم ۳۱۱ هزار و ۳۲۸ نفر از خدمات ناوگان اتوبوسی همدان بهره‌مند شدند.

وی گفت: اکنون در استان همدان ۳۰۰ دستگاه اتوبوس با سن پایین هفت سال، خدمات خود را در ناوگان اتوبوسی همدان به مردم استان ارایه می‌دهند که به دلیل سن پایین ناوگان، ناوگان اتوبوسی همدان بین استان‌های با ناوگان با کیفیت محسوب می‌شود.

سخائیان دراین‌باره که اگر مردم شکایتی از خدمات ناوگان اتوبوسی استان داشته باشند باید به کجا مراجعه کنند؟، اظهار داشت: در هر شهرستان یک مدیر شهرستانی و در پایانه‌ها هم بازرس مستقر داریم. افزون بر آن سامانه ۱۱۰۱۲۰ هم برای طرح شکایت‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پاسخ به این سئوال که اکثریت شکایت مردم سرساعت حرکت نکردن اتوبوس‌ها است گفت: هر اتوبوس با هزینه‌ای بیش از ۲ میلیارد تومان خریداری شده و سرمایه‌گذار هم باید سرمایه خود را تامین کند. ضمن اینکه دفاتر مسافر‌بری ملزم شدند فقط یک ربع تاخیر حرکت داشته باشند و به غیر‌از این باید سرساعت تعیین شده حرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار