علیرضا حسن‌پور درخصوص کیفیت گوشت یخی در استان خاطرنشان کرد: بازدید‌هایی انجام شده و این مواد کیفیت لازم را داشته‌اند، اما از طریق رسانه متوجه شدیم در عرضه گوشت تقلب‌هایی هم می‌شد که البته در همدان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۲۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 28 February 2019
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از گرانی گوشت مرغ در استان به علت صادرات آن به استان‌های مجاور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن‌پور، در جمع خبرنگاران از آغاز طرح ویژه نظارتی نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: سالم‌سازی فضای کسب و کار، حمایت از اقشار آسیب پذیر، نظارت بر توزیع کالا و حضور موثر و حداکثری بر سطح بازار از اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی گشت‌های ثابت و سیار را در ایام نوروز برقرار خواهد کرد گفت: شعبه ثابت نظارت بر بازار عید در یکی از میادین اصلی شهر همدان مستقر خواهد شد و در این شعبه نظارت بر بازار به صورت محسوس خواهد بود.

وی در ادامه از نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در سراسر استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: در سال گذشته برای تعدادی از این مجتمع‌ها اخطار‌هایی مبنی بر رعایت اصول و قواعد بهداشتی صادر شده که امسال نیز از ۷ اسفند تا ۱۶ فروردین سال آینده طبق روال گذشته طرح انجام خواد شد.

وی با بیان اینکه با گرانفروشی مبارزه جدی خواهیم داشت گفت: مراکز درمانی و دارویی نیز در ایام نوروز در نظارت دقیق ما قرار دارند تا به شکایات مردم سریع‌تر رسیدگی شود.

حسن‌پور با اشاره به فعالیت کشیک‌های نوروزی تامین کننده مایحتاج ضروری مردم گفت: امسال اکیپ‌های نظارت نوروزی افزایش یافته است و از اوایل بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کزده اند.

وی افزود: بیش از ۴۰ نفر در سطح استان نظارت‌ها را در برنامه دارند و تاکید شده در اسرع وقت به شکایات رسیدگی، حکم صادر و اجرا شود که این افراد تمام سعی خود را کرده تا به صورت ناشناس در محل حاضر شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به برگزاری سه جلسه رسمی و چندین جلسه غیررسمی در این حوزه اشاره کرد و گفت: طبق اجرای این برنامه برای ۱۵ دلال مرغ پرونده تشکیل شده است و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

حسن پور افزود: مقرر شده افراد شناسایی شده حق خریداری از مرغ و کشتار آن‌ها را در کشتارگاه را نداشته و ملزم شده هر فردی بدون پروانه اجازه خرید و فروش مرغ نداشته باشد تا دست دلالان کوتاه شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه مشکلی در حوزه تامین مرغ نیست گفت: در این حوزه دو مشکل وجود داشت که یکی مربوط به واسطه‌های بدون هویت و دیگری به دلیل گرانی مرغ در استان‌های همجوار بود که افرادی ترغیب می‌شدند این مواد غذایی را با قیمت بالاتر به این استان‌ها ارسال کنند.

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته تا حد زیادی کیفیت مرغ در استان افزایش یافته و با افتتاح فاز دوم کشتارگاه مرغ در همدان وضعیت بهتری نیز حاکم می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات در حوزه نهاده مرغ است گفت: با وجود اینکه دولت برای نهاده مرغ یارانه تعیین کرده، اما خارج از شبکه در بازار عرضه می‌شود که نظارت ویژه‌ای در این حوزه نیز در استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از جریمه ۱۸ واحد رستوران خبر داد و گفت: این واحد‌ها ۳.۵ میلیارد ریال جریمه شده‌اند و سه مباشر اصلی عرضه گوشت منجمد ۱.۵ میلیارد تومان جریمه شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار